Livets sinuskurva

Alla inlägg den 25 maj 2013

Av Helena - 25 maj 2013 21:48

Idag har det varit trädgårdsarbete hela dagen. Vi började vid kyrkan, där jag paxade för ogräsrensning och slapp städa inne. Jag anser mig vara något av proffs på just maskrosupptagning. Fika bjöds det på och efter fyra timmar var vi nöjda med utfört arbete. Mitt beting under de närmaste veckorna är att skaffa en syrénbuske och några lågväxande perenner till framsidan av kyrkan. Ska bli ett sant nöje!


Hemma blev det rester från gårdagens grillning och ännu mer trädgårdsarbete. Det är en fröjd att rensa i rabatter där det doftar liljekonvalj:



 

Jag har under ett par års tid drömt om att göra något trevligare runt dammen och idag fick jag värsta rycket! Jag slet bort all kirskål, fyllde släpkärran med skräpet. Grävde sedan om jorden för att få upp de flesta rötterna och kunna jämna ut jorden.


 


Det krävdes lite manlig tyngd för att trampa ihop jorden, men bra blev det!  Någonstans mitt i alltihop träffade jag på en liten vän, som nästan skrämde vettet ur mig. 


   

Och självklart så hann vi med lite rabarberpaj också... även det rester från igår.


Sedan rullade vi ut fiberduken och placerade ut stenar mot kanten på dammen. Lite mindre stenar markerar kanten uppåt och på resten av ytan ska vi lägga grus. Den måste bara fraktas hem...




  Här kan man också ana den fina installationen med vattenkannan i bakgrunden,

samt den överfyllda släpkärran.



Bänken som jag renoverade förra sommaren.


 


Utsikt från bänken. Tyvärr syns inte guldfiskarna.

 


 


Och här ska jag sitta och titta på när mannen bygger färdigt uteplatsen.

Alla plintarna kom på plats idag!

Presentation

Livet innehåller både med- och motgång. Och alla andra vanliga dagar däremellan. Efter ett par år utan inlägg kommer jag nu skriva om mitt livs resa. Häng med!

Insamling

 

Nu är insamlingen uppe i 50 290 kr.  Målet nått!!

 

2019-08-03 12.00.

 

   

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Mina vänners läsvärda bloggar

Goa hälsningar från Dig

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards