Livets sinuskurva

Direktlänk till inlägg 27 maj 2013

Bonusdag!

Av Helena - 27 maj 2013 13:11

Ibland löser sig saker till det bästa, fast man klantar till det.


Jag fick en kallelse till tandläkaren för två veckor sedan... Tänkte att jag hade gott om tid att ändra tiden, för det är lite knöligt när man pendlar. Igår fick jag påminnelse-SMS. ASCH!


I morse fick jag illa kvickt fixa vikarie till första lektionen efter lunch... och då kom jag på den briljanta idén att om jag fixar vikarie till lektionen sist på dagen, kan jag vara kompledig hela eftermiddagen. Så nu sitter jag här i vårt uterum och har just ätit lunch: rester från grillkvällen i fredags. Snart väntar rabatten som ska pimpas.


Rabarberpajsrester finns också, så dottern som pluggar hemma idag, får nog serva med lite eftermiddagsfika.


Jag ska beställa buss till klassens dag och smutsa ner mig ordentligt i rabatten. Bilder kommer senare. Ha en skön måndagseftermiddag!

 
 
Ingen bild

Pelle

28 maj 2013 09:15

Hej.
Fin och välskriven blogg du har.

Hoppas det gick bra hos tandläkaren sen?

Trevlig tisdag.
/Pelle

Helena

29 maj 2013 06:54

Skitsnygga bilder på tänderna och inga hål!

:-D

 
Ingen bild

Pelle

30 maj 2013 00:22

Skitsnygga bilder på tänderna hur menar du?

Vart du överraskad över att det inte var några hål eller? ;-)

Trevlig torsdag.

Helena

30 maj 2013 17:35

Jag tycker det är snyggt när det inte är några hål. Det var ju 35 år sedan jag lagade mitt senaste hål, så jag räknar med att tänderna håller ett tag till.

:-)

Trevlig torsdag till dig också.

 
Ingen bild

Pelle

30 maj 2013 21:39

Fas t det fanns lite "gamla" fläckar på korten av de gamla lagningarna väll?

Oj det var ett tag sedan. Då har du dina hål lagade med amalgam eller?

Trevlig fortsättning.

Helena

30 maj 2013 21:41

Tre gamla lagningar är utbytta mot komposit för ganska många år sedan... Alldeles vitt alltihop nu.

:-)

 
Ingen bild

Pelle

30 maj 2013 21:49

Duktigt endast tre plomber på så många år. Duktigt borstat! ;-)

Tog du bort amalgamet av estetiska skäl eller?

Helena

30 maj 2013 21:53

De började tydligen glappa, enligt tandläkaren.

 
Ingen bild

Pelle

30 maj 2013 21:57

Det var i bakre kindtänder eller så det syntes endast när du gapflabbade?

Sen skall väll inte amalgam vara helt hälsosamt heller.
Hoppas det inte blev allt för dyrt när de bara tittade in i ditt gap i måndags?

Hoppas jag inte är för frågvis.

Helena

30 maj 2013 22:05

Tandvårdsabonnemang är kanon!
Gratis i måndags, räkningen kommer en gång om året.

 
Ingen bild

Pelle

30 maj 2013 22:10

Hur funkar abonnemanget då?

Hoppas du vart hönsig mot barnen så de har samma fina tandstatus som dig?

Helena

31 maj 2013 22:07

Abonnemanget är något jag har hos Folktandvården. Det kallas visst tandvårdsförsäkring. Man betalar avgift efter statusen på tänderna.

 
Ingen bild

Pelle

31 maj 2013 22:42

Oj låter som en bra lösning, så man vet vad det kommer att kosta.

Och med dina fina status på tänderna kan väll inte din premie vara allt för hög?

Trevlig helg.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 3 oktober 2019 21:14


  Idag kom ett tackbrev med posten, och inte vilket tackbrev som helst, utan ett kvitto på att era pengar kommit fram. Snart skickas pengarna in från föredragskvällen. En skön känsla att veta att de härpengarna kommer göra skillnad.   TACK än ...

Av Helena - 30 september 2019 19:42


Hej!   Long time no blogging. Jag har inte varit lat, bara haft fullt upp med mitt liv, jobb och annat som bara finns här. Det var kanonkul att hålla föredrag och INGEN somnade!     Jag har fått förfrågningar från ett par ställen till och om ...

Av Helena - 15 september 2019 21:45


Nu är det äntligen dags!   På torsdag ska jag hålla föredrag i Härnakyrkan i Ljungsbro. Det vore jättekul att få se många som har följt mig på resan under den kvällen. Det blir lite mackfika efter föredraget, så vi hinner snacka lite.   Ni är...

Av Helena - 5 augusti 2019 13:42


Dagens rubrik är ett skönt citat från en mycket bra sång.   Under cykelturen och efteråt så har jag många gånger undrat vilka alla ni är som jag inte känner, men som tycker att det är bra projekt att sponsra. Alla vänner och bekanta har jag likso...

Av Helena - 3 augusti 2019 11:06

Nu är det TREDJE gången den här sommaren som jag har glädjetårar: Vi har nått målet!!!   Alla mina härliga vänner, släktingar, bekanta, bloggläsare, facebookgrupp-vänner, viktväktarvänner, artikelläsarvänner, kollegors svärmödrar och alla runtom ...

Presentation

Livet innehåller både med- och motgång. Och alla andra vanliga dagar däremellan. Efter ett par år utan inlägg kommer jag nu skriva om mitt livs resa. Häng med!

Insamling

 

Nu är insamlingen uppe i 50 290 kr.  Målet nått!!

 

2019-08-03 12.00.

 

   

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Mina vänners läsvärda bloggar

Goa hälsningar från Dig

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards