Livets sinuskurva

Alla inlägg den 29 maj 2013

Av Helena - 29 maj 2013 21:10

Det är alltid några projekt på gång här, både ute och inne. På sommaren försöker jag hålla på mest ute, för det mår jag bäst av. Någon dag då och då, när det regnar, får man ta städrycket inne. Men nu hade vi ju en hemsk rabatt vid entrén, alldeles vid garageinfarten. Det började med att jag och sonen klippte ner och grävde upp de risiga boll-thujorna och sedan blev det alldels kalt på några meter i rabbaterna. Rosenbågen och klängrosorna satte vi då för någon vecka sedan.


 


Jag har inte haft några tomma ytor att plantera på, på ett bra tag, så jag tog tillfället i akt att shoppa loss på några nya växter. Jag hittade också nya pionstöd, som ser trevligare ut än de där halvrunda som man trycker ner runt buskarna.


    


Kompledigheten i måndags ägnades åt rensning och plantering. Jag hade haft tur att hitta några växter, som jag letat efter ett tag: Purpurklätt, som jag hade vid mitt förra hus, samt några upprättväxande lavendel och en trädgårdsstormhatt, m.m Mossflox och någon sorts näva stod också i krukor i måndags morse.


Efteråt såg det sådär nytt och kalt ut. Man vill ju inte köpa för mycket växter, så det ska vara fullt redan första sommaren. Nu får det växa till sig i de nyplanterade avsnitten, så får jag fixa resten vartefter. Och så får jag nog komma på något att dölja brunnen med...


    


Och så har jag några projekt som ska påbörjas när som helst...

Två nya spaljéer ska upp: En till björnbärsbusken


  


och en till den ännu ej planterade klätterrosen, som ska vara på husgaveln.


 


Vi måste bara bestämma oss för vilken färg den rosen ska ha

och vilken sort...


Några tips?

Presentation

Livet innehåller både med- och motgång. Och alla andra vanliga dagar däremellan. Efter ett par år utan inlägg kommer jag nu skriva om mitt livs resa. Häng med!

Insamling

 

Nu är insamlingen uppe i 50 290 kr.  Målet nått!!

 

2019-08-03 12.00.

 

   

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Mina vänners läsvärda bloggar

Goa hälsningar från Dig

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards