Livets sinuskurva

Alla inlägg den 30 juli 2013

Av Helena - 30 juli 2013 12:57

Jag jobbar på att bli frisk nu. Efter två månaders ont i halsen - hosta - snorande - febertoppar - ännu mer hostande - ont i öronen, gav jag igår upp och tog mig till vårdcentralen. Läkaren lyssnade på min andning och mitt hostande, tittade mig i ögonen och frågade:


-Tycker du att vi ska röntga lungorna också?

-Är det nödvändigt? frågade jag.

-Nej, du får penicillin i vilket fall som helst. Och slemlösande och luftrörsvidgande och nässpray.


Så det blev en promenad till apoteket och hitintills har jag inte missat att ta något. Har bara ont när jag hostar mycket, andas djupt eller anstränger mig så jag blir andfådd. Så jag vilar mycket och ser till att ha det trevligt. D.v.s virkar, kollar på svtplay och ska få ett härligt tantgäng på besök i eftermiddag. Känner mig inte sjuk, har ingen feber och är bara lite trött. Ska nog be dem göra salladen ändå...


*ynk ynk host host*


  

Presentation

Livet innehåller både med- och motgång. Och alla andra vanliga dagar däremellan. Efter ett par år utan inlägg kommer jag nu skriva om mitt livs resa. Häng med!

Insamling

 

Nu är insamlingen uppe i 50 290 kr.  Målet nått!!

 

2019-08-03 12.00.

 

   

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Mina vänners läsvärda bloggar

Goa hälsningar från Dig

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards