Livets sinuskurva

Alla inlägg den 6 augusti 2013

Av Helena - 6 augusti 2013 22:34

Håll med om att det inte är mycket som slår det i äckelfaktor!


Har du några smarta tips?

Dela gärna i kommentarerna!

Av Helena - 6 augusti 2013 18:41

Alltså: Jag är inte jättesjuk, men fick en lyssnande läkare som påpekade att stress är en viktig faktor till läkningens utdragna process. En kvart innan läkarbesöket hade jag fått ett samtal från personalkontoret centralt, där man meddelade att jag inte alls var in-lasad, det hade jag fått ett felaktigt besked om, jag hade bara företrädesrätt till andra tjänster inom kommunen de närmaste nio månaderna om jag tackade nej till 50%-tjänsten som jag blivit erbjuden och som var utlagd på fem dagar i veckan (=knappt någon möjlighet att ta andra vikariat). Detta hade HR-personen pratat med den rektorn om, så han ringde upp och hade full förståelse för att jag inte vill ha den tjänsten då.

Detta betyder alltså att om det inte dyker upp någon tjänst imorgon, så är jag ledig fram tills eleverna börjar skolan och det då dyker upp vikariebehov. En vecka extra med mina barn, mina studier och min trädgård.

Inget att gråta över. Jag är nu obunden och till förfogande när den där toppentjänsten dyker upp, som jag verkligen vill ha. Oroar mig inte alls särskilt mycket, med andra ord.

Och för er som undrar, så var mina lungor (de inuti alltså) kanonfina, men jag har påbörjat en ny penicillinkur idag. Och på bipacksedeln står inget om pool-, fika- eller grävförbud.

Presentation

Livet innehåller både med- och motgång. Och alla andra vanliga dagar däremellan. Efter ett par år utan inlägg kommer jag nu skriva om mitt livs resa. Häng med!

Insamling

 

Nu är insamlingen uppe i 50 290 kr.  Målet nått!!

 

2019-08-03 12.00.

 

   

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Mina vänners läsvärda bloggar

Goa hälsningar från Dig

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards