Livets sinuskurva

Alla inlägg den 9 augusti 2013

Av Helena - 9 augusti 2013 21:50

Jag njuter av det som blommar i trädgården, men tyvärr får vi inte ha saker ifred. För tredje året i rad har vi blivit av med frökapslar från våra fina vallmoblommor. Det stör mig, jag vill ju föröka dem! I natt vid 23-tiden var grannen ute och rastade hunden i ösregnet och såg tre killar som var inne och klippte av kapslarna och han ropade på dem. Då drog de. Men han har gett ett signalement på grabbarna: "Tre snaggade grabbar i 15-årsåldern på en vit Sjösala damcykel, med cykelkorg." Om du känner igen dem på det signalementet, får du gärna ge en hint om var jag kan hitta dem, så jag kan snacka med deras föräldrar. Killarna är med största sannolikhet härifrån Ljungsbro!


Men eftersom jag inte fick några bilder på de maffiga kapslarna, så tog jag en tur i trädgården och fotade det som blommar nu: Rosenvialen och stockrosorna. Inte världes bästa bilder, men håll tillgodo. (Rosenvialen är alltså den som växer på bågen över dammen.)


     

Presentation

Livet innehåller både med- och motgång. Och alla andra vanliga dagar däremellan. Efter ett par år utan inlägg kommer jag nu skriva om mitt livs resa. Häng med!

Insamling

 

Nu är insamlingen uppe i 50 290 kr.  Målet nått!!

 

2019-08-03 12.00.

 

   

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Mina vänners läsvärda bloggar

Goa hälsningar från Dig

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards