Livets sinuskurva

Alla inlägg den 11 augusti 2013

Av Helena - 11 augusti 2013 10:24

Vilket väder!


Är fantastiskt tacksam över att jag planterade i början av veckan, nu blir det gratis och automatisk vattning. Inte läge för utejobb, men funderar på om man inte kan kapa sten under tak... i garaget eller någonstans? De stensättningar jag har gjort blir ju som fastgjutna i regnet. Bara tre eller fyra stenar kvar att kapa, så kan de projekten anses avslutade. Som om vi inte har fler...


Idag blir det inget trädgårdsarbete, väntar bara på lite uppehåll, så jag kan ta upp potatis. Vinrankan kan vänta med sin omplantering tills det blir finväder, den får ju vatten ändå.


Några Transparent Blanche kan vi nog rädda undan gräsklipparen. Jag är inte så förtjust i kräm, efter överdosering i barndomen, men barnen tycker det är helt okej.


Tvätt och städning finns ju också att ta tag i om man har lust... Hujedamej, så igengrott det blir när man bara roar sig med trädgårdsarbete!


Och så kan man ju ha en sådan lugn familjedag med spel i uterummet, bara med avbrott av mat lite då och då. Slött, va?

Presentation

Livet innehåller både med- och motgång. Och alla andra vanliga dagar däremellan. Efter ett par år utan inlägg kommer jag nu skriva om mitt livs resa. Häng med!

Insamling

 

Nu är insamlingen uppe i 50 290 kr.  Målet nått!!

 

2019-08-03 12.00.

 

   

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Mina vänners läsvärda bloggar

Goa hälsningar från Dig

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards