Livets sinuskurva

Alla inlägg den 14 augusti 2013

Av Helena - 14 augusti 2013 09:41

Jag har tappat bort en massa telefonnummer i sommar. Klantigt, jag vet, men mobilen levde sitt eget liv. Nu är det ett nummer som jag inte kan leta reda på, som jag saknar: Elvine, kan du skriva ditt nummer i en kommentar, så suddar jag kommentaren, när jag har noterat numret? Det kommer ju inte synas här!


Hoppas att du läser detta!


  

Av Helena - 14 augusti 2013 08:33

Att hitta på något kul med en son på 15 år är inte det lättaste. Det mesta kostar skjortan (shoppa skolkläder, t.ex.) eller så är det bara så att vin inte är intresserade av samma saker. Igår var vi iväg på en utflykt, som vi båda såg fram emot, sonen på ett sådär tonårs-layback-sätt. Vi såg Titanic-utställningen i Norrköping och den kan helt klart rekommenderas! Man går genom utställningen med egna lurar och lyssnar till respektive bild/monter. Det enda smolket i bägaren var väl att det var ett par familjer som inte hade förstått skylten med "Tystnad", utan lät barnen härja runt. Då var det lite svårt att höra vad som sades i lurarna.


Vi köpte INTE den fåniga bilden som togs på "landgången" innan vi gick in på utställningen och inte heller någon av de andra souvenirerna som kostade stor peng. Däremot tog vi en tur till Folkparken efteråt och åt medhavd matsäck. Sällskapet var kanon och sonen underhöll nioåringen och åkte linbana med honom. Skönt att ha en liten att skylla på!



Sonen ville att det skulle synas att han var längre,

men jag ville inte att det skulle synas att jag var tjockare!



Presentation

Livet innehåller både med- och motgång. Och alla andra vanliga dagar däremellan. Efter ett par år utan inlägg kommer jag nu skriva om mitt livs resa. Häng med!

Insamling

 

Nu är insamlingen uppe i 50 290 kr.  Målet nått!!

 

2019-08-03 12.00.

 

   

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Mina vänners läsvärda bloggar

Goa hälsningar från Dig

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards