Livets sinuskurva

Alla inlägg den 16 augusti 2013

Av Helena - 16 augusti 2013 20:13

I våras hade vi ju COOPs matkasse under ett par veckor. Helt okej recept, men för billiga råvaror till det priset. Vi sparade recepten och ett som vi har återkommit till är Bulgursalladen. Både jag och sonen gillar det massor och det är perfekt till grillat. Originalreceptet innehöll granatäpple, men det byter vi ut varje gång och idag blev det mot färsk tärnad mango. Testa gärna, det är jättegott:


Ljummen bulgursallad

(Måtten är ungefärliga till 6 personer)


4 portioner bulgur, eller lite mer.

1 mango, skalad och tärnad

Ca ½ pressad citron

3 kvistar basilika, finklippt, utan stammen

½-1 paket fetaost (vi använder den på blå tetra, vilke är extra krämig)


Koka bulgur med buljongtärning, häll upp på stort fat och låt svalna något.

Pressa över citron och tillsätt allt det andra.

Gottgott till grillat!



Idag blev det grillade tunna revbensspjäll till. Jag tycker att det är svårt att få dem saftiga OCH genomgrillade. Vi förkokade dem tills de var alldelels möra, grillade med Chipotle Rub (Torr grillkrydda) och penslade sedan med en glace med äppelsmak. Jodå, det gick ner!


  
Bulgursalladen fick lite tråkig färg, men den var jättegod.

Av Helena - 16 augusti 2013 16:42

Km:

8.03

Duration

1:33:52

Average Pace

11:41

Calories Burned

395


/Den halvdöda!

Av Helena - 16 augusti 2013 10:31

Jag har rört mig mycket i sommar. Sällan suttit still dagtid och varit ute på en hel del promenader, även om det kanske inte har räknats som motionerande. Mer att ta mig från en punkt till en annan, ibland två, ibland fem kilometer. Mestadels har det varit kroppsarbete i trädgården och sånt. Men sommarens besvärliga hosta har gjort att orken bara inte har funnits där. Och jag är faktiskt lite rädd att köra riktiga konditionspass, när man bara hostar grönt under tiden.


Idag har jag en ledig dag och absolut ingen ursäkt (mer än hostan) att inte röra på mig. Ska iväg till andra sidan byn och lämna tillbaka en lånad grej, så jag tänkte låta det bli dagens motion. Packar vattenflaskan och sätter på Runkeeper, så känns det lite seriösare.


Återkommer med resultat om jag överlever!


  

Presentation

Livet innehåller både med- och motgång. Och alla andra vanliga dagar däremellan. Efter ett par år utan inlägg kommer jag nu skriva om mitt livs resa. Häng med!

Insamling

 

Nu är insamlingen uppe i 50 290 kr.  Målet nått!!

 

2019-08-03 12.00.

 

   

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Mina vänners läsvärda bloggar

Goa hälsningar från Dig

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards