Livets sinuskurva

Alla inlägg den 19 augusti 2013

Av Helena - 19 augusti 2013 22:20

Just vad gäller motion är jag ingen stjärna på att sätta mål. Jag rör ju på mig när jag tycker det är kul, om jag har lust, ungefär. Men nu är det så att jag har en jättehurtig kompis, som går EN MIL varje dag, så gott som. Vissa mer. Men det är något konstigt med den där släkten, för hennes brorson håller på med Ironman och sånt.... Och då pratar vi om 4 km simning, 18 mil cykling + ett maratonlopp. I ETT SVEP. Det är sådana gener de har.


 

Och vad har jag då? En hosta, som ÄNTLIGEN efter drygt nio veckor är på väg att ge sig, och ingen kondition. Då får man väl göra något åt det då! Jag har satt några mål som jag tror är överkomliga. Att gå en 10-kilometerspromenad före 13 september (gjorde jag ikväll!!!!). Att gå totalt minst 50 mil till 31 december (gjort 4% redan). Och att gå ner i vikt ¤¤ kg. Jepp, tvåsiffrigt. Det sista målet blir värst...


Men ikväll fick jag en liten belöning: Utsikten över Ljungsjön från fördämningen.


Av Helena - 19 augusti 2013 19:11

Är det något spel jag aldrig har lärt mig gilla, så är det kubb. Alla jag har spelat med har haft olika regler, som bara inte går att kombinera. Jag blir som ett tjurigt barn när någon bara föreslår kubbspel. Låt mig slippa! Jag sitter hellre vid sidan av och stickar...


Förra veckan köpte jag ett länge efterlängtat krocketspel. Nu ska vi spela på riktigt!


Presentation

Livet innehåller både med- och motgång. Och alla andra vanliga dagar däremellan. Efter ett par år utan inlägg kommer jag nu skriva om mitt livs resa. Häng med!

Insamling

 

Nu är insamlingen uppe i 50 290 kr.  Målet nått!!

 

2019-08-03 12.00.

 

   

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Mina vänners läsvärda bloggar

Goa hälsningar från Dig

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards