Livets sinuskurva

Alla inlägg den 27 augusti 2013

Av Helena - 27 augusti 2013 17:17

Jag hittade ett papper hemma, som kommit med posten mitt under semestern. Jag.  måste förnya mitt körkort under september månad. Det sammanfaller med att jag har fått klipptid nästa onsdag och då tänkte jag pröva en ny frisyr. Den stora frågan är ju då, om man ska fota sig nu, när man vet hur man ser ut (modell ösregnsfrisyr) eller efter klippningen (kan bli hur som helst). Självklart litar jag på frisören, meeeeeeen...


Vad skulle ni ha gjort?


Denna fråga kräver snabba svar. Här i bloggen, inte på fb, please!

Av Helena - 27 augusti 2013 10:50

Vi hade ju som mål att vara klara med altanen till midsommar. Hela golvet och staketet blev klart, men inte sargen rumtomkring. Det är ju som det där med lister när man har tapetserat ett rum...


För två veckor sedan åkte vi till den lokala byggfirman på fredagseftermiddagen (svängen om ristippen först) för att konstatera att de hade stängt 20 minuter tidigare och så var det lördagsstängt. Veckan efter fick vi tag i allt virke vi behövde och äntligen kom det på plats! Stensättningen runtom var redan klar, så den hade gräsklipparen redan invigt.


Nu saknas bara de små spikarna som ska hålla de rostfria locken på plats uppepå stolparna. Men de har ju suttit kvar även under de blåsiga dagarna i sommar, så de kanske klarar höststormarna också?


Och någon gång i framtiden ska vi byta virket i trappan, det är alldeles för flisigt. Men i det stora hela är vi väldigt nöjda!

     



Presentation

Livet innehåller både med- och motgång. Och alla andra vanliga dagar däremellan. Efter ett par år utan inlägg kommer jag nu skriva om mitt livs resa. Häng med!

Insamling

 

Nu är insamlingen uppe i 50 290 kr.  Målet nått!!

 

2019-08-03 12.00.

 

   

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Mina vänners läsvärda bloggar

Goa hälsningar från Dig

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards