Livets sinuskurva

Alla inlägg den 29 augusti 2013

Av Helena - 29 augusti 2013 22:00

Nu är det gjort!


Tvättstugan är sanerad, allt som låg i små udda högar på golvet är tvättat och hyllor och golv torkade. Nu kan man nog ha lite mysiga stunder där nere i höst.


Och snart kommer det upp tvättinstruktioner till ungdomarna!!!



 


Fönstret ska jag putsa imorgon. Det var för mörkt när jag var klar.




#städa    #tvättstuga

Av Helena - 29 augusti 2013 11:35

Senaste dygnet har jag läst om två händelser som gör mig stolt över att myndigheter vågar stå upp för dem som far illa. Ingen har ju kunnat missa fallet med Lundsberg. Massor av artiklar för och emot stängningen florerar i media, men jag har svårt att tro att allmänheten tycker att Skolinspektionen fattade fel beslut, när man beslutade att stänga skolan. Vi har ännu inte sett slutet på denna historia och det ska bli spännande att följa.


Den andra händelsen står i vår tidning Corren: En flicka som blivit LVU:ad. Här handlar det om en enda flicka som har en oerhört bestämmande pappa. 'Han skulle betrakta sin dotter ”som död” om hon badade i bikini, tittade pojkar i ögonen, hade en pojkvän eller valde sin partner själv.' Detta är väldigt långt ifrån vad vår svenska demokratiska kultur står för och eftersom han har valt att leva här med sin familj, så finns det en del han måste anpassa sig till.


Det känns skönt att läsa om sådana här händelser, när våra myndigheter ofta blir beskyllda för att vara alldeles för flata och mesiga.


Nu ska jag återgå till min egen lilla verklighet och läsa om skolpolitik. Ett väldigt passande ämne idag!

Presentation

Livet innehåller både med- och motgång. Och alla andra vanliga dagar däremellan. Efter ett par år utan inlägg kommer jag nu skriva om mitt livs resa. Häng med!

Insamling

 

Nu är insamlingen uppe i 50 290 kr.  Målet nått!!

 

2019-08-03 12.00.

 

   

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Mina vänners läsvärda bloggar

Goa hälsningar från Dig

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards