Livets sinuskurva

Alla inlägg den 1 september 2013

Av Helena - 1 september 2013 20:25

Det är något med pluggande som jag gillar: Jag vill lära mig mer. Men ibland är det så vansinnigt tråkigt att läsa och ju äldre man blir desto längre är kapitlen, så man måste ju sitta en timme med varje kapitel... Ungefär så.


Men imorgon börjar min nya kurs i Karlstad och tills dess var det bra om vi hade läst ut två böcker:

- Skolpolitik från riksdagshus till klassrum, av Maria Jarl och Linda Rönnberg

- Perspektiv på skolutveckling, av Erik Groth


Det är nästan så det ärjobbigt att skriva det, men den första var riktigt intressant och den andra vann på att den var lättläst. Inte så den hade en orange eller blå prick på ryggen, men den var förklarande och flöt på bra. Jag erkänner att jag ör stolt över att ha läst dem, för när det inte är tvång är jag lite seg...


Men för att få tiden att gå fortare har jag samtidigt stickat en juldisktrasa!    


Boken utläst, juldisktrasan färdigstickad och så var det dags för promenad... Då kom regnet. Tar och packar kursväskorna istället och siktar på en promenad utmed Klarälven imorgon istället.Förresten, är det inget stickcafé i Karlstad imorgon, ni som vet?


Och för er som undrar vad det är jag har snöat in på, så kommer här ett av mina favoritcitat ur den andra boken:


Foto: Den här Per Dahlin är en smart kille. Det jag har läst hitintills i boken, kan sammanfattas i denna ruta:(Känner att jag är lite insnöad!)


Ha det fint, jag ska packa kursväskorna nu!

Av Helena - 1 september 2013 14:42

Idag blev det en tur in till stan, eftersom vår kör skulle sjunga i Baptistkyrkan. En härlig kyrkolokal med högt i tak och underbar akustik. Kul att sjunga i en sådan. Efteråt var det kyrkkaffe och det har man i samma lokaler som Babettes kafferi. Det blir lite fel för min kropp att dricka kaffe när min kropp säger "lunchdags". Vi drog direkt till Saigon Takeaway och köpte med oss tre lådor hem. Det är ju sanslöst mycket mat! Jag orkade hälften av min portion med kyckling och cashewnötter. Fint! En matlåda i veckan!


Nu ska jag krypa ner i hängstolen och läsa lite om Skolutveckling. Hoppas det är lika intressant som Skolpolitikens historia!


Återkommer med något djupare...

Presentation

Livet innehåller både med- och motgång. Och alla andra vanliga dagar däremellan. Efter ett par år utan inlägg kommer jag nu skriva om mitt livs resa. Häng med!

Insamling

 

Nu är insamlingen uppe i 50 290 kr.  Målet nått!!

 

2019-08-03 12.00.

 

   

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Mina vänners läsvärda bloggar

Goa hälsningar från Dig

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards