Livets sinuskurva

Alla inlägg den 4 september 2013

Av Helena - 4 september 2013 21:43

Idag har jag tagit tag i en massa saker som stod på göra-listan. En del har inte blivit gjort förut, för att jag bara inte har orkat gå på stan, eller för att det inte har funnits tid. Jag hade en hel lista uppskriven i kalendern och har betat av följande:


- Mailat in en skrivuppgift till universitetet. (Deadline om 5 dagar!)

- Besiktat bilen, fick anmärkningar på bakre hjullager.

- Varit till märkesverkstad och fått bilen undersökt, där de verifierade kassa frambromsar. Prisförslag 6300:-...

- Blivit klippt (se förra inlägget)

- Ätit grekisk sallad ute i solen.

- Tagit kort till nytt körkort.

- Gosat med fina garner på Garn-Netto. Hittade inte mönstret jag sökte, letar vidare.

- Handlat en alldeles för dyr fönsterrengöring. Nu kanske det blir kul att tvätta fönster.

- Fått prisförslag från en BRA bilverkstad: 4000:- och då byter de ut lite mer.

- Hittat en FIN jutematta till uterummet. Letat länge.

- Köpt nya vägglampor till uterummet. Ska bli kul att se dem monterade.

- Köpte SNORBILLIGA sol-laddade lampor på Bauhaus. Ska bygga om dem så de passar mina granitlampor, som gått sönder.

- Ätit kvällsmat på MAX, utan barnen!

- Varit på föräldramöte.

- Bokat dejt med sonen imorgon.

- Bokat promenaddejt med goa M på fredag.


Är nu helt färdig för sängen!

Av Helena - 4 september 2013 20:10

Ibland är jag feg. Väldigt feg! När det gäller hårklippning, t.ex så väljer jag det mest praktiska: Lagom långt, så man kan ha tofs, om det blir svettigt i nacken har blivit en standard som jag återkommer till.


På måndag börjar jag ett nytt jobb och det finns varken dresscode eller haircode, men jag ville ha en förändring. Hade kollat lite vad jag tänkte mig, sedan gav jag Y på Hair Care så gott som fria händer. Här kommer före- och efterbilderna:



   


Många tantpoäng, tyckte ungarna. De sköter disken resten av veckan!




#nyfrisyr



Presentation

Livet innehåller både med- och motgång. Och alla andra vanliga dagar däremellan. Efter ett par år utan inlägg kommer jag nu skriva om mitt livs resa. Häng med!

Insamling

 

Nu är insamlingen uppe i 50 290 kr.  Målet nått!!

 

2019-08-03 12.00.

 

   

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Mina vänners läsvärda bloggar

Goa hälsningar från Dig

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards