Livets sinuskurva

Alla inlägg den 14 september 2013

Av Helena - 14 september 2013 10:05

Igår var jag inte bara trött, jag var helt utpumpad efter veckans Formel 1-race på jobbet. Jag började ju på mitt nygamla jobb i måndags och har alltså haft fem nya engelskgrupper, en i svenska, en i språkval och "min egen klass" diverse lektioner, såsom Språket i Fokus, Mentorstid och TFM (tid för måluppfyllelse). Flera av eleverna har jag träffat förut på skolan, men jag har inte haft någon av dem i undervisningen förut.


Efter den ytterst enkla kvällsmaten igår (korv med bröd) satte jag mig med min kursbok, som skulle få en läslogg. Blev klar runt elva och var GRYMT nöjd med det. Det ger mig två extra dagar att läsa nästa bok, som är en tjockis med små bokstäver: "Organisation - att beskriva och förstå organisationer".


Idag blev det sovmorgon, vilket inträffar någon gång varannan månad för mig. Somnade om ett par gånger och känner mig tämligen utvilad idag. Det är Bo-mässa i stan, så vi tänker oss in till den, för att kolla lite grejer till poolen, som måste renoveras. Man kan ju stöta på något annat fiffigt också. På vägen ska vi slänga en del på tippen, det verkar bara fyllas på...


Dagens Att Göra-lista är inte så lång efter förra lördagens ryck, men det vanliga finns kvar och fönstren på övervåningen ska väl få sig en omgång. Dags för resten av huset att vakna, kanske?


Ha en fin helg!

Presentation

Livet innehåller både med- och motgång. Och alla andra vanliga dagar däremellan. Efter ett par år utan inlägg kommer jag nu skriva om mitt livs resa. Häng med!

Insamling

 

Nu är insamlingen uppe i 50 290 kr.  Målet nått!!

 

2019-08-03 12.00.

 

   

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Mina vänners läsvärda bloggar

Goa hälsningar från Dig

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards