Livets sinuskurva

Direktlänk till inlägg 17 september 2013

Så tokigt!

Av Helena - 17 september 2013 18:24

Idag har det varit full speed. Vanliga lektioner hela förmiddagen och sedan utvecklingssamtal,  åtta stycken från 13 till 17. Ganska mör efteråt, men det rullade på bra, utan uppträdanden eller tårar. Och i nian är det ju inga elever som är förvånade över lärarnas omdömen, de har ju en viss självinsikt..


Bilen var inte klar på verkstaden, så jag fick ta bussen hem. Hade lånat ena dotterns busskort, som hon hittade i rummet när hon städade i helgen. Hon visste inte hur mycket det var på kortet, men jag tänkte ladda det. Jag klev på och skulle kolla saldo: "Spärrat"... Chauffören gjorde en koll på kortet och då var det ett spärrat läsårskort, d.v.s kortet som dottern inte hittade när terminen började. Kortet beslagtogs av chauffören och jag fick betala snordyrt med betalkort!


När jag kom hem letade jag reda på lite matrester och slängde mig i soffan för att köra online-kurs, med min Karlstadkurs. Kollade kursmailen och konstaterade att det var imorgon... Jepp! Så nu sitter jag här och blir väl så illa tvungen att ta fram min kursbok för att avverka några sidor i den istället.


Man har inte roligare än man gör det!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 3 oktober 2019 21:14


  Idag kom ett tackbrev med posten, och inte vilket tackbrev som helst, utan ett kvitto på att era pengar kommit fram. Snart skickas pengarna in från föredragskvällen. En skön känsla att veta att de härpengarna kommer göra skillnad.   TACK än ...

Av Helena - 30 september 2019 19:42


Hej!   Long time no blogging. Jag har inte varit lat, bara haft fullt upp med mitt liv, jobb och annat som bara finns här. Det var kanonkul att hålla föredrag och INGEN somnade!     Jag har fått förfrågningar från ett par ställen till och om ...

Av Helena - 15 september 2019 21:45


Nu är det äntligen dags!   På torsdag ska jag hålla föredrag i Härnakyrkan i Ljungsbro. Det vore jättekul att få se många som har följt mig på resan under den kvällen. Det blir lite mackfika efter föredraget, så vi hinner snacka lite.   Ni är...

Av Helena - 5 augusti 2019 13:42


Dagens rubrik är ett skönt citat från en mycket bra sång.   Under cykelturen och efteråt så har jag många gånger undrat vilka alla ni är som jag inte känner, men som tycker att det är bra projekt att sponsra. Alla vänner och bekanta har jag likso...

Av Helena - 3 augusti 2019 11:06

Nu är det TREDJE gången den här sommaren som jag har glädjetårar: Vi har nått målet!!!   Alla mina härliga vänner, släktingar, bekanta, bloggläsare, facebookgrupp-vänner, viktväktarvänner, artikelläsarvänner, kollegors svärmödrar och alla runtom ...

Presentation

Livet innehåller både med- och motgång. Och alla andra vanliga dagar däremellan. Efter ett par år utan inlägg kommer jag nu skriva om mitt livs resa. Häng med!

Insamling

 

Nu är insamlingen uppe i 50 290 kr.  Målet nått!!

 

2019-08-03 12.00.

 

   

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Mina vänners läsvärda bloggar

Goa hälsningar från Dig

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards