Livets sinuskurva

Alla inlägg den 3 oktober 2013

Av Helena - 3 oktober 2013 20:36

Det är så skönt att köra ett pass i trädgården efter jobbet. Det har varit alldeles för hektiskt på jobbet senaste veckorna, så lite syre när man kommer hem är underbart. Igår fick vi besök till middagen, vilket var väldigt uppskattat. Tänk att man kan finna det upplyftande att prata om olika referenssystem i vetenskapliga uppsatser!


Och så hann vi med lite pyssel i garaget, som också funkar som snickarverkstad. Och VÄRMEN i huset fick jag igång. Det är alltid ett pyssel när poolvärmen ska på/av och husvärmen det motsatta. Men inatt var det varmt i sovrummet, så i morse kom migränen som ett brev på posten...Kanske inte bara därför, men en bidragande orsak, tror jag.


Igår planterade jag de sista vattenväxterna. Hade kommit på det smarta att plantera i stora lökbackar, eftersom de ändå ska tas upp i vår då vi ska täta dammen. De sista funkiorna planterades också och några äpplen plockades upp. Då kom jag på att vi skulle behöva ett riktigt vinteräppelträd, så vi täcker en längre period. Ska prata med mannen om det projektet!


Nu är det bara ett par amaryllisar som ska tas in. Hoppas att de har överlevt de få frostnätter vi har haft, så de har stått i skydd av lite högre växter ganska nära husväggen.


Den sista klematisen gläder oss med sina sista blommor för året. Fin som bara den i sin enkelhet:


  
 

Presentation

Livet innehåller både med- och motgång. Och alla andra vanliga dagar däremellan. Efter ett par år utan inlägg kommer jag nu skriva om mitt livs resa. Häng med!

Insamling

 

Nu är insamlingen uppe i 50 290 kr.  Målet nått!!

 

2019-08-03 12.00.

 

   

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Mina vänners läsvärda bloggar

Goa hälsningar från Dig

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards