Livets sinuskurva

Alla inlägg den 25 oktober 2013

Av Helena - 25 oktober 2013 23:30

Den här veckan har verkligen varit sådääär. I tisdags skulle vi iväg på en föreläsning på eftermiddagen, vilken jag hade bara hört gott om. Funkade bra att köra dit, men i min stressiga värld lyckades jag självklart reta upp mig på att ett par manliga kollegor, från en annan skola i stan, helt fräckt parkerade på familjeparkeringen. Sådant stör mig, så självklart kunde jag inte hålla tyst, utan bad dem respektera dem som verkligen behövde platsen. Föraren bara flinade. Där förlorade den gymnasieskolan en presumptiv elev! Dåligt föredöme, tycker jag!


Förläsningen däremot var kanonbra, ändå tills jag åkte på en febertopp som inte var av denna världen! Åkte hem och lade mig i sängen... Mätte senare under natten upp närmare 39 grader. Stannade hemma på onsdagen, gick och jobbade igår, torsdag. Trodde jag skulle tuppa av, så jag lämnade in tallriken mitt under vår AW-buffé och tog en repris från tisdagen: Sängen!


Idag har jag varit hemma, sovit en massa, vilat mer och ätit på riktigt sedan i tisdags. Så efter att ha känt efter noga, beslutade jag mig för att hänga med på födelsedagsmiddagen för en kompis. Skjuts dit och hem. God mat, trevligt sällskap: Jag är kurerad!


Önskar er en fin helg!

Presentation

Livet innehåller både med- och motgång. Och alla andra vanliga dagar däremellan. Efter ett par år utan inlägg kommer jag nu skriva om mitt livs resa. Häng med!

Insamling

 

Nu är insamlingen uppe i 50 290 kr.  Målet nått!!

 

2019-08-03 12.00.

 

   

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Mina vänners läsvärda bloggar

Goa hälsningar från Dig

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards