Livets sinuskurva

Alla inlägg den 29 december 2013

Av Helena - 29 december 2013 11:54

Jaha, det är nu man ska bli sådär rekorderligt präktig och bestämma sig för en massa saker, som förhoppningsvis håller hela året, januari ut, eller tills man börjar jobba efter ledigheten...?


Jag ska inte lova en massa som jag inte kan hålla, men två löften är så enkla, så de kan jag inte låta bli att lova:


- Att inte rösta på SD under 2014.

- Att inte äta godis under året.


Resten är mest lite önskningar, mål eller skärpning mitt i livet. Helt enkelt för att må bättre:


- Försöka utnyttja mer av dygnets ljusa timmar till att röra på mig ute.

- Tappa ett och annat kilo (kommer isf inte att saknas!).

- Rensa i fb-listan och IRL över "vänner" som aldrig visar att de vill en väl, utan bara utstrålar elakhet/avundsjuka/kontrollbehov. (Kallas ibland för energitjuvar.)

- Få lite mer koll på projekt som behöver klaras av. (Student, rapportskrivning, arbetsuppgifter och husrenovering.)

- Vara snäll.


Det där sista blir nog en utopi, men det är bra att det står med, så jag verkligen tänker på det!


Hur ser din lista ut?


(Om du kommenterar här, slipper alla min fb-vänner se vad du skriver.)


  

Presentation

Livet innehåller både med- och motgång. Och alla andra vanliga dagar däremellan. Efter ett par år utan inlägg kommer jag nu skriva om mitt livs resa. Häng med!

Insamling

 

Nu är insamlingen uppe i 50 290 kr.  Målet nått!!

 

2019-08-03 12.00.

 

   

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Mina vänners läsvärda bloggar

Goa hälsningar från Dig

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards