Livets sinuskurva

Alla inlägg den 10 januari 2014

Av Helena - 10 januari 2014 07:54

Först ut att gästblogga är en tjej i klassen:



Året 2013




2013 sammanfattar jag genom att jämföra med ett kort matrecept med flera ingredienser. Med detta menar jag att året har passerat förbi lika snabbt som ett pistolskott, men under denna korta tid har det funnits många människor som kommit och gått samt många händelser som skett. Detta kallar jag för ”ingredienserna” inom året.


Vissa människor har spelat mer eller mindre viktig roll för mig. Personer som kommit in i mitt liv under detta år har varit en ny vän och en liten nyfödd kusin, som har givit mig glädje, skratt och minnen. Men tyvärr har det även funnit mindre bra tider, där jag/vi har mist nära och kära. Min mormor och farfar gick bort under detta år, vilket gav mig sorg och tårar. Men jag skall inte glömma andra bra stunder som skedde tillsammans med dem. Det har även varit andra bra stunder under detta år, så som Beyonces konsert, som jag hade längtat till att få gå till, Rix FM festivalen, min storasysters studentfest eller en sådan liten sak som att spendera mycket tid med en underbar familj. Ett avslutande 2013 blev under nyårsafton som firades tillsammans med nära och kära. Nu börjar ett nytt år med nya händelser, eller kanske även ytterligare ”ingredienser”.


2014 jag är redo!! 


  


(Kommentera gärna, så hon får veta vad ni tycker!)


 


Presentation

Livet innehåller både med- och motgång. Och alla andra vanliga dagar däremellan. Efter ett par år utan inlägg kommer jag nu skriva om mitt livs resa. Häng med!

Insamling

 

Nu är insamlingen uppe i 50 290 kr.  Målet nått!!

 

2019-08-03 12.00.

 

   

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Mina vänners läsvärda bloggar

Goa hälsningar från Dig

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards