Livets sinuskurva

Alla inlägg den 28 januari 2014

Av Helena - 28 januari 2014 10:23

Är det bara jag som längtar efter at få börja pilla ner frön i jorden? I vårt uterum står en hel armé med växter som ska ut i sommar, men fröna är ju nästan roligast! Jag ska inte göra om misstaget att så tomat- och paprikafrön i femtiotalet krukor, som jag gjorde ett år. Det blev alldeles för mycket jobb och för lite skörd. I år får det bli lite blommor. Frön plockade och köpte jag på Madeira till Afrikas Blå Lilja och Papegojblomma. Vi får se hur bra det blir. Och så har jag sparat ett antal avokadokärnor nu, så de sätter jag allihop i en stor kruka och ser vilka som tar sig. Efter ett par år blir de inte så roliga, så då slänger jag bort dem och sätter nya.

 

Afrikas Blå Lilja växte som kantväxter utmed vägarna på Madeira. De får ett enormt rotsystem, så det kan ha varit tanken att de ska hålla jorden i sluttningarna.

 

Bilden har jag lånat från ewabloggen.blogspot.com.

 

Papegojblomman hoppas jag mycket på

och med en hel påse frö borde man ju få någon som blommar!

 

 Bilden från shop.odla.nu där man också säljer plantor.

 


Ja, jag sitter här och drömmer mig bort medan halsen raspar och snön yr. Men en liten aning om våren får man om man tittar ut i uterummet: Fikonkart på gång!

 

   

Presentation

Livet innehåller både med- och motgång. Och alla andra vanliga dagar däremellan. Efter ett par år utan inlägg kommer jag nu skriva om mitt livs resa. Häng med!

Insamling

 

Nu är insamlingen uppe i 50 290 kr.  Målet nått!!

 

2019-08-03 12.00.

 

   

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Mina vänners läsvärda bloggar

Goa hälsningar från Dig

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards