Livets sinuskurva

Alla inlägg den 27 mars 2014

Av Helena - 27 mars 2014 10:53

Det är ju faktiskt ganska intressant hur kroppen liksom lär sig vad man tål. På ett tidigt stadium lärde jag mig ett par saker som var migränframkallande, även om jag inte kunde sätta fingret på den exakta ingrediensen. Rött vin fick mig att kaskadspy i ett par dygn och vissa buljongsorter gick rätt upp i hjärnan som en blixtattack.

 

Nu verkar det som om flera livsmedel har sorterats in i "ej lämpligt att förtära" i min hjärna. Det yttrar sig så att jag känner en viss aversion mot t.ex kladdkaka och ädelost, som jag förut har älskat. Kladdkakan kan jag leva utan, men ädelost... Tror dock att det funkar i utspädd form, som t.ex i ädelostsås eller i paj.

 

Min kropp har sedan länge också reagerat mot extremt söta grejer, som sockerkaka och sådana tårtor. Det kanske inte har något med migränen att göra, mer än om jag är hungrig och äter sådan på normal mattid.

 

Det är ju bra om man lyssnar på sin kropp då, så man inte utsätter sig för migränattacker i onödan. Jag behöver sova lite mer och försöka undvika stress. ...och det är ju lätt sagt! Men nu sorterar jag saker efter hur viktiga de är och det viktigaste blir gjort, familjen får hjälpa till mer och jag "offrar" mig över sådant som behöver göras i trädgården. Förenar nytta med nöje och slipper tänka på saker som inte bli gjorda.

 

Men nu ska jag fokusera på att bli frisk från influensan, för på söndag ska vi på Tomas Ledin-konsert!

 

  

 

...och tills dess får jag njuta av min underbart vackra födelsedagsbukett...

 

 

Presentation

Livet innehåller både med- och motgång. Och alla andra vanliga dagar däremellan. Efter ett par år utan inlägg kommer jag nu skriva om mitt livs resa. Häng med!

Insamling

 

Nu är insamlingen uppe i 50 290 kr.  Målet nått!!

 

2019-08-03 12.00.

 

   

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Mina vänners läsvärda bloggar

Goa hälsningar från Dig

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards