Livets sinuskurva

Alla inlägg den 9 november 2016

Av Helena - 9 november 2016 20:01

Nu är jag tillbaka i bloggandet!

 

Trodde inte jag skulle återvända, men jag hittade inget bättre forum att lägga upp mina tips och trix, och få dela mina erfarenheter av undervisning och allt inom min vardag. Trädgården vilar just nu, så än så länge slipper ni läsa om mördarsniglar, magnolior och guldfiskar!

 

Ja, då kanske ni funderar på vad jag har att bidraga med? Efter drygt 23 år i yrket har jag samlat på mig en del erfarenheter och jag njuter av att utbyta kollegiala erfarenheter och bidra till en smidigare vardag. Nu är vi mitt i en examinationsperiod, då muntliga proven i engelska ska utföras i årskurs 6 och 9. Skolverket skickar ut de obligatoriska proven till en inte helt föraktlig kostnad, men är inte så benägna att underlätta i bedömningen... Detta har kritiserats under flera år, men ingen respons har vi fått, så i lite affekt tog jag förra året saken i egna händer och gjorde ett enkelt dokument för varje årskurs och det delar jag av mig här. Håll tillgodo och kommentera GÄRNA här om ni har använt dem!

 

Länk till Noteringsunderlag för NP del A åk 6


Länk till Noteringsunderlag för NP del A åk 9

 

Presentation

Livet innehåller både med- och motgång. Och alla andra vanliga dagar däremellan. Efter ett par år utan inlägg kommer jag nu skriva om mitt livs resa. Häng med!

Insamling

 

Nu är insamlingen uppe i 50 290 kr.  Målet nått!!

 

2019-08-03 12.00.

 

   

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Mina vänners läsvärda bloggar

Goa hälsningar från Dig

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards