Livets sinuskurva

Alla inlägg den 10 november 2016

Av Helena - 10 november 2016 20:40

Bästa avkopplingen är att få pyssla lite!


Jag svängde förbi Sjöviks Blommor på vägen hem och införskaffade en grön krans, lite vitmossa och två blå hyacinter. Sedan inventerades pysselhörnan på lite överbliven dekoration och tio minuter senare hade vi en vinterkrans och dofter på gång till första advent.


                                       

Av Helena - 10 november 2016 17:57

Det är spännande med kurser, särskilt om man får gå dem själv!


Idag har jag varit på facklig kurs och det är rätt skönt att få reda på ännu mer om rättigheter, skyldigheter och hur man kan vara till hjälp för sina kollegor.


Dessutom läser jag en kurs på distans på Karlstads Universitet, där jag tog min magisterexamen förra året inom "Utbildningsledning och skolutveckling". Den kurs jag läser nu handlar om betyg och bedömning. Om du är intresserad av att läsa den, så motsvarar det ca en veckas heltidsstudier och kursen är öppen till slutet av februari. Jullovet är räddat! Kursen rekommenderas verkligen. Och du väljer vilka årskurser du vill inrikta dig på:


Distanskurs om bedömning och betyg


Dagens korta filmsnutt handlar om betygssättning och hur vi tänker om det som brukar kallas terminsbetyg. Vill du ha lite mer kött på benen inför december månads betygssättning, tycker jag att du ska kolla den här 5-minutersfilmen: 


Terminsbetyg

Presentation

Livet innehåller både med- och motgång. Och alla andra vanliga dagar däremellan. Efter ett par år utan inlägg kommer jag nu skriva om mitt livs resa. Häng med!

Insamling

 

Nu är insamlingen uppe i 50 290 kr.  Målet nått!!

 

2019-08-03 12.00.

 

   

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Mina vänners läsvärda bloggar

Goa hälsningar från Dig

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards