Livets sinuskurva

Alla inlägg den 4 juli 2019

Av Helena - 4 juli 2019 07:15

Onsdagens tur började med en vanlig fjällcykling och vi kom efter 2 mil fram till ett café mitt på fjället i Ropinsalmi. Vi hade sett cafét på vägen upp, så Pär stod där och väntade. Jag hejade på några som satt innanför dörren  (alla hejar här). Och kvinnan frågade om jag är med i "Cyklande tjejer" på Facebook. Hon hade läst om mig där, så hon ville fota lite.


Sedan följde sträckan som var antingen superkuperad eller kilometerlånga raksträckor med motvind. På ett ställe blev jag så trött på att trampa att jag gick några hundra meter. Då sa jag till mig själv på skarpen "Är du dum i huvet, det går ju inte fortare att gå!" Det hjälpte.


När jag såg vägskylten mot Ruotsi blev jag så glad att jag bara trampade på. Precis innan svängen mot bron över älven och in i Sverige, visslade Pär och hade stannat på FINSKA sidan. Inte en chans att jag tänkte stanna där när jag var så nära etappmålet! Jag cyklade över och han kom efter med husbil, GRILL och färdiglagad mat. Han är en pärla! Jag åt och däckade ett par timmar. 


Sedan på med regnkläder och mot målet Övre Soppero. Duggregn hela biten och sugande backar, men jag är nöjd med tiden 2:45 på 53 km. Kunde knappt gå när jag kom fram. Men en varm dusch, en guidad tur och varm goulash -soppa senare, var det dags för bingen igen.


Tack till Annsofi Matti som tipsade oss om Sopperogården. Värt att se!    

Gårdagens och morgonens swishade:

Anonym     150:-

Anonym     521:-   (Tack för hälsningen!)

Ninni           100:-

Emelie        150:-

Sofi               43:-

Sofi              123:-

Eva-Lott      100:-


Tack, alla, ni är fantastiska!


#helenacyklar #mittlivsresa #sydvart

Presentation

Livet innehåller både med- och motgång. Och alla andra vanliga dagar däremellan. Efter ett par år utan inlägg kommer jag nu skriva om mitt livs resa. Häng med!

Insamling

 

Nu är insamlingen uppe i 50 290 kr.  Målet nått!!

 

2019-08-03 12.00.

 

   

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20
21
22 23
24
25 26
27
28
29 30
31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Mina vänners läsvärda bloggar

Goa hälsningar från Dig

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards