Livets sinuskurva

Alla inlägg den 9 juli 2019

Av Helena - 9 juli 2019 22:49

Morgnarna kommer senare och senare, för vi har ju aldrig vett att gå och lägga oss i det här ljuset. Dessutom så tog vi en långfrukost i Blattniksele, så jag började cykla sent. Passerade Storuman och fyllde på energidrinksförrådet hos Utrustad.se.


(Pär har fotat  allt idag)

 

Nu har vi i alla fall landat utanför Vilhelmina efter 114 km, då alla campingar var fulla inne i Vilhelmina. Man kan nämligen inte boka dem. Men Pär har ju fiffiga appen, så han letade fram Sågåns Stugby och Camping, Sveriges minsta och anonyma Camping, granne med Sågån och Inlandsbanan. Middagen som jag hade siktat in mig på, på fina campingen blev istället goulashsoppa, samt kex och ost i husbilen. Man är ju flexibel!

   

Jag är lite besviken på att vi bara har kommit till Vilhelmina. Mitt mål var att idag, tisdag, skulle vi ha hunnit till Östersund, som är ungefär på halva sträckan... men jag tror att jag kommer kunna trampa undan lite mer nu, när inte de sugande 4-kilometersbackarna finns utmed E45an längre. Vi har kommit nästa 40% av sträckan och jag ska göra mitt bästa för att trampa ifatt detta.


Här är ett par grejer som har hänt under färden, som jag vill berätta om:


Jag har vid flertalet tillfällen haft sällskap av ett fågelläte, som jag inte känner igen hemifrån. Den har svarat andra fåglar, men kommit ibland när det har varit alldeles tyst runtomkring. Igår kom jag på vad det var för sorts fågel: "Gummisula mot vevpinnen till pedalerna". Den har ni aldrig hört, va?


Jag har en ny sång på huvudet, istället för "Dans på Brännö Brygga". Det är en låt som har funnits med mig under många år, "Är det du?" med gruppen Salt. Lyssna gärna från Spotify. Jag låter nästan lka bra, när jag gal ute på vägarna. Texten är grymt bra!

https://open.spotify.com/album/29fejLY6iyErWaqTbRS2er


Och så dagens donationer, som plingar så härligt när jag cyklar:

Alma Källström            100:-

Reidar Danielsson        100:-

Anna Bjuremark           100:-

Cecilia Söderlund          200:-

Anonym Peppare            50:-

Malin Johansson           150:-

Nicole Valtersson          100:-

Irene Eskilsson             100:-

Sofi Sydvart                 121:-


Vi lägger till 1021 och får totalt insamlat: 9321:-   


#helenacyklar         #mittlivsresa            #sydvart

Presentation

Livet innehåller både med- och motgång. Och alla andra vanliga dagar däremellan. Efter ett par år utan inlägg kommer jag nu skriva om mitt livs resa. Häng med!

Insamling

 

Nu är insamlingen uppe i 50 290 kr.  Målet nått!!

 

2019-08-03 12.00.

 

   

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20
21
22 23
24
25 26
27
28
29 30
31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Mina vänners läsvärda bloggar

Goa hälsningar från Dig

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards