Livets sinuskurva

Alla inlägg den 12 juli 2019

Av Helena - 12 juli 2019 20:11

Den ena dagen kan vara den andra lik, även om mönstret på sidolinjen byts lite då och då. Denna morgon började 10 meter från E45an där vi sov inatt. Jag trodde att det skulle bli en katastrofnatt, men vi däckade (!) och trafiken utanför var rätt lugn, utan skrammel.


Det har varit ännu en dag med BACKAR och vi skulle äta lunch på Frösön, så det var bara att trampa på. 44 km före lunch, och vi löste transporten till Pärs kollega genom att vi stoppade in cykeln i husbilen nere i Östersunds centrum och sedan åkte jag samma sträcka efter maten. Lunchen och sällskap var som en minisemester, vilket gjorde att dagens samlade kilometrar endast blev 78. (Vädret senare bidrog också till en kortare sträck idag.)


 

Bilder fråm Orrviken. Åreskutan långt därborta, längst till höger av fjällen. (Pär fotar)

 



Vi var lite busiga och åkte för första gången den här resan på en annan väg än E45an! Över Orrviken, där vi hade kunnat tagit en veckas semester bara för att det var så vackert, och sedan vidare ner mot Hackås. Pär åkte före där och vi skulle ses igen efter ca 22 km... men så kom regnet! Jag som hade klätt mig i sommarcykelkläder! Jag stannade till i en busskur och väntade någon kvart. Jag hade ju proviant med.


 

   



Pär Skickade sms om var han hade svängt och vi mötes senare i Hackås. Vi konstaterade att det var bättre att ta en tidig kväll och få sova på ett lugnt ställe, än att pressa ett par mil till på E45an och kanske inte hitta någon plats. Vi hann svänga ner till Hackås kyrka, den äldsta i sitt slag i den här delen av landet, med ett pilgrimscentrum alldeles intill. Vi körde upp mot vägen igen och har nu parkerat vid Hackås Skola, vilket jag tycker är mycket passande för både mig och projekten! Hoppas på en piggare dag imorgon.


 
Oj, lite mörk bild, men det är en riktigt häftig kyrka, där klockstapeln är till vänster.


Dagend donationer tror jag har slagit dagsrekord:

Kerstin Larsson                        100:-

EMM Malm                              200:-

Anna-Karin B                           100:-

Siw Eek Stedt                            50:-

Hasse & Gunilla Gustavsson      200:-

Maria Lillieström                      100:-

Yvonne Bergman                     200:-

Helen Dungert Gustavson         100:-

Gunilla Engström                       60:-

Chantana Mungjinda                100:-

Anonym Peppare                       50:-

Lisa & Micke                            100:-

Daniel Roxvret                         100:-        (Kungen på sträckan och min främsta inspiratör.)

Christina Söderholm                  200:-

Sofi Sydvart                               78:-       (Min syster och kilometersponsrare)

Marianne Holmefur                   100:-


Tjohoooooo   1838:- har ni bidragit med idag och totalt 12 895:- hittills!


Jag är tacksam från djupet av mitt hjärta!



Presentation

Livet innehåller både med- och motgång. Och alla andra vanliga dagar däremellan. Efter ett par år utan inlägg kommer jag nu skriva om mitt livs resa. Häng med!

Insamling

 

Nu är insamlingen uppe i 50 290 kr.  Målet nått!!

 

2019-08-03 12.00.

 

   

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20
21
22 23
24
25 26
27
28
29 30
31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Mina vänners läsvärda bloggar

Goa hälsningar från Dig

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards