Livets sinuskurva

Alla inlägg den 14 juli 2019

Av Helena - 14 juli 2019 22:01

Söndag = Vilodag


Så sade min kropp i morse, i alla fall. Vi kom inte iväg från Kårböle förrän framåt elva och då har ju halva cykeldagen gått... Så var det inte tänkt! Men att vi över huvudtaget hittade en plats att campa på, med el, har vi Inger Ericsson från gruppen "Cyklande tjejer" på Facebook att tacka för! En kanongrupp där man bara frågar om någon känner till en plats låmgtbortistan, där man kan stå en natt med husbilen. Fixat och klart: Stort TACK!


  Första myggbettet måste ju förevigas: Kårböle levererar!


(Vi stod utanför Värdshuset Pilgrimen mitt i byn, och de verkar ha öppet nästan dygnet runt!)


   

När man cyklar i uppförsbackar...


Inger hade dessutom varnat för björn i skogarna. Jag cyklade superfort! Men eftersom det är konstant (och hemsk) uppförsbacke fram till Los (eller Loos, som de inhemska skriver), var jag tvungen att gå av och gå uppför några hemska backar. Pär hade googlat att mina knäproblem kan bero på att jag rätar ut benen för lite, så jag bestämde att det fick bli några backpromenader idag. Det kändes bättre. Vad som INTE kändes bättre var ju björnvarningarna som jag fått från tre personer! Jag sjöng på "Mors lilla Olle" väldigt länge, sedan kom jag på att jag lika gärna kan börja öva på ett par sånger jag ska sjunga i vår kyrka, Härnakyrkan i Ljungsbro, om två veckor. En låt om skapelsen "Då kan jag ej tvivla" av Roland Utbult. Googla, den är bra. Samt en sång som vi alltid sjöng på läger när jag var liten "Över bergen, genom dalen". Den sjunger man som växelsång, med killarna som står upp först och sedan tjejerna. Jag satt och trampade hela tiden... Idag i LINNE!!!


 

"Glada tanten"


Utanför ICA i Los åt vi lunch vid deras pimpade rastplatsbord med blommor i kruka som dekoration. Trevligt ställe med bra utbud! Nu har vi laddat för grillning någon kväll, samt köpt hem deras lokaltillverkade senap med honung. Inga souvenirer som samlar damm! De hade något superfiffigt för oss lite kortare: En "plocka ner saker från högsta hyllan-pinne"! Me like!


 


Efter lunchen var jag supertrött och undrade hur jag skule orka mer. Kaffe och Snickers fick mig i alla fall på gott humör, och sedan trampade jag på... 



Regdroppar gillar vi inte... de verkar förfölja oss! Men idag tog vi fruktstund i husbilen medan vi väntade ut regnet och åskan. Det obligatoriska fotot genom dörren togs då också:

 

Frukstund strax efter att jag kört över en JÄTTEORM, på ca 30 cm...


Vi hade siktat på att åka några mil till, men 120 km känner jag mig nöjd med efter en seeeeen morgon och jättetrött dag. Det har gått på idel vilja. och ingen lust! Jag kände någonstans på slutet, när jag hade 19 km kvar, att jag har i alla fall tid att stanna och fota lite, för jag kommer ändå inte fram förrän runt halv nio. Så här kommer den bilden. Ni kan väl sjunga "Mors lilla Olle" när ni tittar på den, för den sjöng jag när jag fotade!


 

Någonstans mellan Voxna Bruk och Furudal, då jag också svepte en Sportenergiklämmis.


Och så donationerna till skolprojekten:


Gunilla Engström                      60:-

Christin Gunnardo                    300:-

Gun Tolleryd                           100:-

Eva Lundgren                          100:-

Malin Johansson                      150:-

Amatörcyklist i Östergötland      300:-

Sofi Sydvart                             120:-


Dagens:  1130:-             Totalt:   16755:-                 Varenda krona räknas!


(Swishnummer   0709 500146)


#helenacyklar            #mittlivsresa             #sydvart

Presentation

Livet innehåller både med- och motgång. Och alla andra vanliga dagar däremellan. Efter ett par år utan inlägg kommer jag nu skriva om mitt livs resa. Häng med!

Insamling

 

Nu är insamlingen uppe i 50 290 kr.  Målet nått!!

 

2019-08-03 12.00.

 

   

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20
21
22 23
24
25 26
27
28
29 30
31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Mina vänners läsvärda bloggar

Goa hälsningar från Dig

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards