Livets sinuskurva

Alla inlägg den 17 juli 2019

Av Helena - 17 juli 2019 23:10

Ja, nu känns det ända in i märgen att vi närmar oss slutspurten!


   


Igår var det annorlunda, måste jag säga... Vi hade haft en fin kväll/natt/morgon, med övernattning hos en gammal kompis, Sven och hans fru och svägerska i Gagnef. Men när vi vaknade igår morse, var det svenska midsommarväder: 14 grader och duggregn. Det var bara att klä på isig och trampa iväg. Efter 45 kilometer, på grusväg mestadels, kom vi fram till Grangärde Gästgivargård. Perfekt för en lunch, men behovet att saneras från cyklistens 4 vätskor (duggregn, gegga, snor och svett), var stort. Underbar lunch, men sedan gickkroppen ner i energisparläge och ville inte alls sätta på sig fuktiga kläder och bege sig ut på vägarna. Jag mutade kroppn med en stor mugg te, och drog iväg.


     


Ännu en grusväg och inför den sista sträckan på kvällen, träffades Pär och jag, och han sa att hans GPS inte visade samma väg för bil, som min mobil visade för cykel. Minns ni, hur det var mellan Ytterhogdal och Kårböle? Då sa jag att det var sista gången jag skulle lite på Google Maps. Detv ar näst sista. Ännu en gång har jag kört på några kilometers språngstensförstärkt väg, som slutade vid en vändplan, med bara en ytterst smal överväxt skogsväg att fortsätta på. Jag fortsatte och skrattade för mig själv hur jag återigen kunde vara så korkad! *suck* Nu behöver cykeln få sig en omgång med tvål och vatten.


Men men, vi hittade varandra och Pär fick köra före för att hitta en plats som var bra för husbilen. Vi hittade ett kanonställe, och kvällsmaten blev grillad pepparbiff. Platsen hade varit perfekt om det inte hade varit för avsaknaden av all internet. Vi överlevde det också! Dessutom passerade inte en enda bil på hela natten.



Vaknar till knallblå himmel! Hade nästan glömt bort att den nyansen fans... 35 kilometer in till Hällefors, över Sävsjön och knappt en enda bil på hela vägen. Inne i Hällefors höll jag på att åka vilse... Men hittade mannen med en färdig termos på Circle K. För andra som ser oss, måste det se ut som om jag raggar upp någon vid varje stopp. Haha! Kaffe, nektarin och GB Sandwich: Mitt eget recept på perfekt sommarfika. 


 


Skulle bara byta fixa till för nästa tripp, då står plötsligt Bengt där, och snart kom hans fru Gunnel i deras husbil! Blev jag förvånad, eller??? De anammade konceptet "En cyklar och en kör husbil", så fick jag sällskap i 56 kilometer, till Karlskoga. Eller sällskap och sällskap... Jag lyckades tappa bort honom några gånger och han tappade bort både mig och vägen till Karlskoga. Men en trevlig upplevelse att cykla med någon! Dessutom intogs lunch på Måltidens Hus i Grythyttan: Besök det!!!


Vi har nu hittat en camping utanför Degerfors, Degernäs Camping, och eftersom Pär inte har riktigt koll på vem han SMS:ar till, så hade han skickat det meddelandet till Bengt, om vilken camping vi skulle till, så helt plötsligt dök de upp här och gjorde oss sällskap på kvällsmat inne i Degerfors. Skönt med människor som är lika galna som vi!


En fin dag med mycket mer njutbar cykling än många av de andra dagarna. Inte en droppe regn på hela dagen. Två dagar med totalt 189 km. Imorgon drar jag upp tempot lite, hoppas jag. Med 52 mil kvar vorde det skönt att ta mer än 1/3 av dessa imorgon. Om det inte regnar...


Och så två dygns donationer:


Anonym                             300:-

Johan Sunesson                  200:-

Elofsson                             250:-

Lillemor Sjöberg                  300:-

Anonym                               50:-

Inger & David                     100:-

Leif Roxvret                        300:-

Anonym                               50:-

Martina Pettersson               100:-


Med dessa 1650:- Är nu den totala summan 19 983:-. TACK! Ni gör skillnad!!!


Kommer vi kunna spränga 20 000:- imorgon? Kommer jag någonsin få se 50 000:- insamlade till barnen och ungdomarna som behöver ekonmiskt stöd för sin skolgång? Jag trampar, ni Swishar. Fair deal?


#helenacyklar            #mittlivsresa                    #sydvart

Presentation

Livet innehåller både med- och motgång. Och alla andra vanliga dagar däremellan. Efter ett par år utan inlägg kommer jag nu skriva om mitt livs resa. Häng med!

Insamling

 

Nu är insamlingen uppe i 50 290 kr.  Målet nått!!

 

2019-08-03 12.00.

 

   

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20
21
22 23
24
25 26
27
28
29 30
31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Mina vänners läsvärda bloggar

Goa hälsningar från Dig

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards