Livets sinuskurva

Direktlänk till inlägg 18 juli 2019

Äntligen kom värmen

Av Helena - 18 juli 2019 22:52

Vaknade på Degernäs Camping av en man som stod och gapade på en annan, max två meter från min säng. Ja, det var ju en vägg och ett förster emellan, men det vet vi ju alla hur ljudisolerade husbilar är. Grrrr!


Klarblå himmel, frukost ute och sedan snabbt iväg. Alla ni som någon gång har åkt bil mellan Degerfors och Laxå, vet hur tråkig den vägen är. Tänk er då att cykla den, med ett snitt på ca 24 km/h! Så, ni som tycker lite synd om mig, kan ju swisha en extra tia, mest i tacksamhet över att ni själva slipper cykla den. Och slipper få bromsbett på insidan av BÅDA låren, och nästan cykla i diket, när ni ska vifta bort krypen! Nej, det är inte synd om mig, för idag har jag sluppit mössa, ullunderställ och regnjacka: Tjohooooo! Och idag hann jag både se och fota tåget. Inte Inlandsbanan, men ett gott substitut.


 



Pär kom ifatt mig ganska sent på vägen, när det bara var ca 10 km kvar in till Laxå. Jag ropade och frågade om vi kunde ta Burger King på vägen. "I Laxå?" frågade han. Haha, trodde han att vi skulle ta omvägen runt Linköping när vi ändå var i närheten? Det blew Subway, för de hade Ceasarsallad på menyn. Jag kan bara säga att det var lite väl mycket improvisation för att vara en Caesarsallad! Jag plockade bort alla fefferoni, och undrade vad det var för dressing...


Min största prövning efter lunchen var att inte stanna till vid Dollarstore som ligger i samma korsning i Laxå. Hade ju varit lite jobbigt att packa in mer grejer i husbilen. Pär får redan nu dela säng med två lådor knäckebröd!!!


 



Vi trampade vidare och har sett orter som Röfors, Sannerud, Undenäs, Forsvik, Mölltorp och Hjo. Vi har dessutom stoppat för en fika vid Tiveds Kyrka. Jag äter för att orka, är inte direkt sugen på något i värmen, men när vi svängde av mot Forsvik blev jag sugen på yoghurt och granola. Lätt fixat! Hann trycka en Mini-Snickers också.


 


Och för första gången i mitt liv har jag sett tranor. Tror i alla fall att det var det jag såg, och hann fota, på fältet bredvid vägen, strax norr om Hjo.


 

Våra vänner som bor strax utanför Hjo, hade dukat upp med matpaj vid Betania i Norra Fågelås. Jag orkade precis dit och fick mc-eskort sista biten. Jag trodde att jag skulle orka längre under kvällen, men kroppen sade stopp efter 137 km. Vi stoppade in cykeln i husbilen och följde med dem hem för att duscha och bo på finaste ställplatsen. Imorgon åker vi tillbaka ut till stora vägen och fortsätter därifrån. Både vi och Whitey är nöjda med stället.


Och MYCKET nöjd är jag över dagens donationer:


Sabina Carlsson                           100:-

Jeanne-D'Arc Bargello                  100:-

Sofi Sydvart                                189:-

Bo Rynningsjö                             100:-

Anonym                                     500:-

Jeanette Lindholm                       200:-

Harriet Törnkvist                           17:-

Anonym                                       50:-

Birgitha Edvardsson                     200:-

Anna-Lena Åblad                         200:-

Katarina & Rune Sandör               300:-

Therese Wallström                      200:-

Inger & Arne                              500:-

Amatörcyklist på Omberg             200:-

Mats Persson                              300:-


Tadaaaaaaaaaaaa: 3256:- !!!!!    23 239:- Totalt under resan.    I'm HAPPY! 


(Swishnummer 0709 500146, för er som undrar.)


Och om du undrar om lite fakta kring insamlingsprojekten, så kommer en länk till inlägget här, där de presenteras:

http://livetssinuskurva.bloggplatsen.se/2019/07/01/11615882-den-andra-anledningen-att-tanka-pa-andra/


#helenacyklar               #mittlivsresa             #sydvart

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 3 oktober 2019 21:14


  Idag kom ett tackbrev med posten, och inte vilket tackbrev som helst, utan ett kvitto på att era pengar kommit fram. Snart skickas pengarna in från föredragskvällen. En skön känsla att veta att de härpengarna kommer göra skillnad.   TACK än ...

Av Helena - 30 september 2019 19:42


Hej!   Long time no blogging. Jag har inte varit lat, bara haft fullt upp med mitt liv, jobb och annat som bara finns här. Det var kanonkul att hålla föredrag och INGEN somnade!     Jag har fått förfrågningar från ett par ställen till och om ...

Av Helena - 15 september 2019 21:45


Nu är det äntligen dags!   På torsdag ska jag hålla föredrag i Härnakyrkan i Ljungsbro. Det vore jättekul att få se många som har följt mig på resan under den kvällen. Det blir lite mackfika efter föredraget, så vi hinner snacka lite.   Ni är...

Av Helena - 5 augusti 2019 13:42


Dagens rubrik är ett skönt citat från en mycket bra sång.   Under cykelturen och efteråt så har jag många gånger undrat vilka alla ni är som jag inte känner, men som tycker att det är bra projekt att sponsra. Alla vänner och bekanta har jag likso...

Av Helena - 3 augusti 2019 11:06

Nu är det TREDJE gången den här sommaren som jag har glädjetårar: Vi har nått målet!!!   Alla mina härliga vänner, släktingar, bekanta, bloggläsare, facebookgrupp-vänner, viktväktarvänner, artikelläsarvänner, kollegors svärmödrar och alla runtom ...

Presentation

Livet innehåller både med- och motgång. Och alla andra vanliga dagar däremellan. Efter ett par år utan inlägg kommer jag nu skriva om mitt livs resa. Häng med!

Insamling

 

Nu är insamlingen uppe i 50 290 kr.  Målet nått!!

 

2019-08-03 12.00.

 

   

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20
21
22 23
24
25 26
27
28
29 30
31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Mina vänners läsvärda bloggar

Goa hälsningar från Dig

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards