Livets sinuskurva

Direktlänk till inlägg 19 juli 2019

Orka lite till?

Av Helena - 19 juli 2019 20:39

Efter gårdagens kvällsmys somnade jag sent, men sov som en stock.... alldeles för länge! I vissa miljöer blir jag helt avslappnad och sover SÅ gott. Därför kom vi iväg lite sent i morse. Ni har läst det förut, va? Vi hann med en runda i trädgården... Avundsvärd fägring!


 

Vi hade en öppen inbjudan till Pärs kompisar i Habo på fika/lunch/kvällsmat, eller vad som passade. Lunch passade perfekt! Göttgött!!! Caesarsallad som är min favorit! Vi fick med oss pizzabullar därifrån också, de ligger nu i magen och skvalpar med goulashsoppan.


   

Lite långt stopp, men då kunde vi synka med en cykelinbjudan jag hade fått. Jag vet inte om det var så jättesmart att tacka ja till att kompisåka med en som tävlar i Iron Man. Haha, men jag fick bra draghjälp, samt hjälp att läsa karta på Garmin. Det har jag inte lärt mig att programmera, för det behövdes ju inte den första veckan, då vi körde E45 genom Norrland i 100 mil! Tack Rune, jag kommer sova gott!


 


Jag var liiiite trött efter den körningen, men vi släppte iväg Rune, som skulle samma sträcka tillbaka, nu med MEDVIND, och vi drog vidare till Klevshult, där vi har hittat en skogsväg att stå på i natt. Där körde jag fullkroppstvätt utanför husbilen, för att slippa rigga för dusch inne. 111 km luktar lite i armhålan, vill jag lova! När jag var klar kom tåget. Tur att de missade tvätten, annars hade de väl spårat ur. Cykelkläderna har också fått sig en omgång! 


   


Något festligt som har hänt idag är att jag fick ett telefonsamtal från banken, precis när jag skulle åka iväg. Han frågade om jag hade läst meddelandet han skickat i Internetbanken, men jag svarade att jag ska ta hand om mina bankärenden på måndag, när jag kommer hem. Han frågade då vad det var för aktiviteter på mitt bankkonto. Jag förklarade om Swishandet och cyklandet, och berättade att allt stod på bloggen, om han ville läsa. Nej, han behövde egentligen inte läsa nu då han fått allt förklarat, men jag kunde tänka på till nästa gång att berätta för banken innan jag kör igång en sådan aktivitet. Men han tog adressen och skulle kolla, av eget intresse. Några minuter senare ringde han igen och tyckte att jag skulle skriva oftare vad pengarna ska gå till, så jag får in mer! Älskar engagemanget hos min lilla bank!


Och alla givmilda människor som engagerar sig. Kram på er, här är dagens resultat:


Anonym                                     100:-

Emelie Lindström                        100:-

Eva Furingsten Wåhlberg             100:-

Sofi Sydvart                               137:-

Ellen Van Lokhorst                      100:-

Anonym                                     100:-

Ninni Ljungdahl                            50:-

Cecilia Alenius                            100:-

Anonym                                      50:-

Anonym                                     100:-

Gun, Berit & Åke                         100:-

Sofi Sydvart                                111:-


Dagens 1148 ger totalt hitintills: 24 387:-   STRÅLANDE!

Och för er som är nya här: Scrolla neråt så ser ni vilka projekt som vi stöttar med alla donationer. När man swishar in, kan man skriva bara "cykla", så skriver jag ut namnet, eller så skriver man "cykla anonym", så får man vara anonym. Man kan också ange namn på flera personer om man ger tillsammans. Varje krona räknas! Nr: 0709 500146.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 3 oktober 2019 21:14


  Idag kom ett tackbrev med posten, och inte vilket tackbrev som helst, utan ett kvitto på att era pengar kommit fram. Snart skickas pengarna in från föredragskvällen. En skön känsla att veta att de härpengarna kommer göra skillnad.   TACK än ...

Av Helena - 30 september 2019 19:42


Hej!   Long time no blogging. Jag har inte varit lat, bara haft fullt upp med mitt liv, jobb och annat som bara finns här. Det var kanonkul att hålla föredrag och INGEN somnade!     Jag har fått förfrågningar från ett par ställen till och om ...

Av Helena - 15 september 2019 21:45


Nu är det äntligen dags!   På torsdag ska jag hålla föredrag i Härnakyrkan i Ljungsbro. Det vore jättekul att få se många som har följt mig på resan under den kvällen. Det blir lite mackfika efter föredraget, så vi hinner snacka lite.   Ni är...

Av Helena - 5 augusti 2019 13:42


Dagens rubrik är ett skönt citat från en mycket bra sång.   Under cykelturen och efteråt så har jag många gånger undrat vilka alla ni är som jag inte känner, men som tycker att det är bra projekt att sponsra. Alla vänner och bekanta har jag likso...

Av Helena - 3 augusti 2019 11:06

Nu är det TREDJE gången den här sommaren som jag har glädjetårar: Vi har nått målet!!!   Alla mina härliga vänner, släktingar, bekanta, bloggläsare, facebookgrupp-vänner, viktväktarvänner, artikelläsarvänner, kollegors svärmödrar och alla runtom ...

Presentation

Livet innehåller både med- och motgång. Och alla andra vanliga dagar däremellan. Efter ett par år utan inlägg kommer jag nu skriva om mitt livs resa. Häng med!

Insamling

 

Nu är insamlingen uppe i 50 290 kr.  Målet nått!!

 

2019-08-03 12.00.

 

   

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20
21
22 23
24
25 26
27
28
29 30
31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Mina vänners läsvärda bloggar

Goa hälsningar från Dig

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards