Livets sinuskurva

Direktlänk till inlägg 20 juli 2019

101 kilometer kvar!

Av Helena - 20 juli 2019 22:15

I morse när jag vaknade visste jag att det var ungefär 26 mil kvar till Smygehuk. Med grav envishet skulle jag ha kunnat tagit det idag, men jag vill komma fram i dagsljus och när caféet med räkmackor har öppet. Därför bestämde jag att köra så långt jag orkade utan att vara totalt slutkörd idag, men en bra bit över hälften skulle bli klart, och så skulle vi fixa en övernattningsplats med el och dusch! 


Så nu är vi på Lunnahöjagården, någon mil söder om Hässleholm. Mysigt, tyst och med VARM dusch. Vi kunde duscha samtidigt, mannen och jag, då det fanns två bås. Det underlättar när fingrarna inte vill knäppa upp tränings-BH:n. Det underlättar också, när någon måste lyfta ut en padda som har kommit in i duschrummet. 


Men morgonen började på en stor vändplan utanför Klevshult, en bra bit från E4:an men precis bredvid spåret för Pågatågen. De verkar dock gå bara dagtid, så det var inget större problem. Eller så sover jag väldigt djupt. Kom iväg ganska tidigt och kände mig lite pressad att hinna långt under dagen, men allt har rullat på bra. Vätske- och nötpaus söder om Värnamo, sill & potatis söder om Lagan och yoghurtpaus i Traryd. Sedan har det varit otaliga kisspauser och påfyllnad av vätskeflaska. Mannen är helt otrolig på att serva, han borde få medalj! Några klädbytesstopp var det visst också, ibland kombinerade med de andra stoppen.


 

Beviset på att det inte alltid går så jättebra att följa Google Maps....


Åkte igenom Strömsnäsbruk och Markaryd. Laganleden ledde fram dit och det var jättefint med vattnet invid vägen. Hittade en skylt som visade på att det var "Riksettan" som vi åkte på. Den följde jag i princip från Jönköping till Markaryd.

   

Näst sista stoppet var på "Robin's Pizzeria" i Vittsjö och där tog vi beslutet att pressa några mil till. I Hässleholm blev jag beordrad att ta på varselvästen och sedan delade vi på oss. Pär körde snabbaste vägen till nattstället och jag följde mobilens GPS och körde cykelvägar. Jag har i mitt huvud formulerat mail till kommuner som är BRA respektive KASSA vad gäller cykelbanesystemet. Får väl se om jag kommer skicka något... Men bästa kommunen hittills är Karlskoga. Outstanding!


 


Enda gången Pär har sett mig dricka Cola till maten!


Och så några bilder som visar på att vi närmar oss slutet på resan:


 

Sista dagens piller kvar.


Sista länet vi åker in i.


   

Vi har kommit till uppslag 1 i kartboken. Vi började på uppslag 70!



Plingpling i mobilen hela dagen, och här är resultatet:


Anette & Johan                                  290:-

Jeanette Forss                                   140:-

Marita Engström                                 100:-

Birgitta Åhman                                   500:-

Anna Wengelin                                   100:-

Monica Edén                                      200:-

Inger Klarbring                                  200:-

Anders Österhjelm                             200:-

Sara Skagerström                              200:-

Anonym                                            100:-

Malin Johansson                                150:-

Jane Fornander                                 100:-

Anonym                                             50:-

Annelie Ekman Thorén                        100:-

Anonym Kajakpaddlare                       150:-

Anonym                                            100:-

Sofi Sydvart                                       162:-

Kristina Olander                                 500:-


Dagens   3347:-                       Då är vi uppe i  27 734:- och jag ser med spänning fram mot morgondagens pling.


Jag har fått förfrågningar om man kan betala in senare, när man har fått lön och det går kanonbra. Samma nummer: 0709 500146, och jag håller öppet månaden ut, men skulle det komma in pengar senare som är märkta med "Cykla" så går de oavkortat till projekten, det kan ni lita på!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 3 oktober 2019 21:14


  Idag kom ett tackbrev med posten, och inte vilket tackbrev som helst, utan ett kvitto på att era pengar kommit fram. Snart skickas pengarna in från föredragskvällen. En skön känsla att veta att de härpengarna kommer göra skillnad.   TACK än ...

Av Helena - 30 september 2019 19:42


Hej!   Long time no blogging. Jag har inte varit lat, bara haft fullt upp med mitt liv, jobb och annat som bara finns här. Det var kanonkul att hålla föredrag och INGEN somnade!     Jag har fått förfrågningar från ett par ställen till och om ...

Av Helena - 15 september 2019 21:45


Nu är det äntligen dags!   På torsdag ska jag hålla föredrag i Härnakyrkan i Ljungsbro. Det vore jättekul att få se många som har följt mig på resan under den kvällen. Det blir lite mackfika efter föredraget, så vi hinner snacka lite.   Ni är...

Av Helena - 5 augusti 2019 13:42


Dagens rubrik är ett skönt citat från en mycket bra sång.   Under cykelturen och efteråt så har jag många gånger undrat vilka alla ni är som jag inte känner, men som tycker att det är bra projekt att sponsra. Alla vänner och bekanta har jag likso...

Av Helena - 3 augusti 2019 11:06

Nu är det TREDJE gången den här sommaren som jag har glädjetårar: Vi har nått målet!!!   Alla mina härliga vänner, släktingar, bekanta, bloggläsare, facebookgrupp-vänner, viktväktarvänner, artikelläsarvänner, kollegors svärmödrar och alla runtom ...

Presentation

Livet innehåller både med- och motgång. Och alla andra vanliga dagar däremellan. Efter ett par år utan inlägg kommer jag nu skriva om mitt livs resa. Häng med!

Insamling

 

Nu är insamlingen uppe i 50 290 kr.  Målet nått!!

 

2019-08-03 12.00.

 

   

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20
21
22 23
24
25 26
27
28
29 30
31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Mina vänners läsvärda bloggar

Goa hälsningar från Dig

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards