Livets sinuskurva

Direktlänk till inlägg 25 juli 2019

Men sedan då? Efter 2107 kilometer?

Av Helena - 25 juli 2019 22:25

Hur är det så här efteråt?


Ja, det var ju blandade känslor när jag gick i mål: Dels "YES, äntligen!", dels "Jag klarade det!" och dels "Var det inte värre än så här?"... Ja, en mix av känslor. Väldigt starkt fanns en känsla djupt inom mig, att jag har bevisat för mig själv, att det mesta går, om man bestämmer sig för det och tar det steg för steg. Eller tramptag för tramptag, om man så vill. Och att mycket som man gör går bäst om man gör det på sitt eget sätt.



 


Jag fick många bra råd från människor som kan mycket om cykling. Jag gillar de där handfasta som jag fick från "Jannes Cykel & Motor" i Ljungsbro:

- Testa sadelhöjden själv, där det känns bra, höj eller sänk någon centimeter.

- Gör rent och smörj kedjan varje kväll.

- 4 kg tryck i däcken.


Sedan har jag fått många fiffiga tips från "Cyklande tjejer" på Facebook:

- Rumpsmörja!

- Handskar

- m.m.   m.m.


Från syrran:

- Använd varselväst!!!!!

- Halva klädförrådet, samt vätskerygga och extra hjälm.... ifall att. (De två sistnämnda behövdes inte.)

- Campingdusch, då den var sönder i husbilen.

- Kilometerpeppning.


Och pappsen som lånade ut husbilen, samt skötte om vårt hus och vår trädgård när vi var borta! En fröjd att få komma hem till ett städat hus, rensade hängrännor och en nybyggd kompost. WOW, säger jag! Tyvärr hyr vi inte ut honom.


 


Pär, mannen som är min själsfrände, bästa vän, peppare och bromsare: Vad hade jag gjort utan honom? Bott i tält? ALDRIG! Han har lagt tre veckor av sin semester på MITT livs resa. Det blev hans också. Vi har sett mycket tillsammans, och varit på platser som vi bara hört talas om, och kanske aldrig mer kommer till. Det är lika mycket hans förtjänst att detta har blivit genomfört.


  

Målgångsskägget är borta nu!


Och här kommer alla mina tankar på dessa människor som har donerat både en och flera ggr (några varje dag), skickat härliga hälsningar, roliga/sjuka/knasiga/beundrande peppningar via Swish.


Och varje gång jag har läst peppningar på Facebook i form av "jag är imponerad" eller liknande, så har det varit lika svårt att ta in. Det är ju JAG som är imponerad över all vänlighet, givmildhet, klapp på ryggen, mat på vägen, ja alla människor som faktiskt bryr sig om att jag gör just detta. Jag tror att jag börjar förstå hur min idol Daniel Roxvret kände sig när han sprang samma sträcka förra året. Jag tror det. Så tänk på det, nästa gång du skickar en pepp, att det betyder otroligt mycket och ger kraft och inspiration att ta ett par tramptag till. Som när det plingade till den där duggregnsmorgonen i Gagnef och det kom in 1000:- från en givare. Jag hade kunnat starta i ösregn för det!


 

Och efterarbetet... 


Nu kommer senaste dagarnas donationer. Det har börjat stanna av lite, men jag har fått meddelanden från flera vänner i utlandet att pengar är på gång genom andra kanaler än Swish, så de kommer om några dagar. Swishnumret (0709 500146) är fortfarande öppet och det kommer nog inte stängas förrän vi har nått 50 000:-!


Evelyn Dickner                               200:-

Jenny Berggren                              100:-

Anonym                                        200:-

Jenny Karlsson                              100:-

Elin Wallman                                 100:-

Anonym                                        200:-

Anonym                                        500:-

Kristina Seitz                                  200:-

Mikael Nimmersjö                           150:-

Peter Alenius                                 300:-


Yippiiiiii! 2050:- under gårdagen och idag....    42 039:- totalt. Det är nära nu!


Imorgon tänker jag blogga lite om utrustning, om ingen har något annat förslag.


#helenacyklar #mittlivsresa #sydvart

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 3 oktober 2019 21:14


  Idag kom ett tackbrev med posten, och inte vilket tackbrev som helst, utan ett kvitto på att era pengar kommit fram. Snart skickas pengarna in från föredragskvällen. En skön känsla att veta att de härpengarna kommer göra skillnad.   TACK än ...

Av Helena - 30 september 2019 19:42


Hej!   Long time no blogging. Jag har inte varit lat, bara haft fullt upp med mitt liv, jobb och annat som bara finns här. Det var kanonkul att hålla föredrag och INGEN somnade!     Jag har fått förfrågningar från ett par ställen till och om ...

Av Helena - 15 september 2019 21:45


Nu är det äntligen dags!   På torsdag ska jag hålla föredrag i Härnakyrkan i Ljungsbro. Det vore jättekul att få se många som har följt mig på resan under den kvällen. Det blir lite mackfika efter föredraget, så vi hinner snacka lite.   Ni är...

Av Helena - 5 augusti 2019 13:42


Dagens rubrik är ett skönt citat från en mycket bra sång.   Under cykelturen och efteråt så har jag många gånger undrat vilka alla ni är som jag inte känner, men som tycker att det är bra projekt att sponsra. Alla vänner och bekanta har jag likso...

Av Helena - 3 augusti 2019 11:06

Nu är det TREDJE gången den här sommaren som jag har glädjetårar: Vi har nått målet!!!   Alla mina härliga vänner, släktingar, bekanta, bloggläsare, facebookgrupp-vänner, viktväktarvänner, artikelläsarvänner, kollegors svärmödrar och alla runtom ...

Presentation

Livet innehåller både med- och motgång. Och alla andra vanliga dagar däremellan. Efter ett par år utan inlägg kommer jag nu skriva om mitt livs resa. Häng med!

Insamling

 

Nu är insamlingen uppe i 50 290 kr.  Målet nått!!

 

2019-08-03 12.00.

 

   

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20
21
22 23
24
25 26
27
28
29 30
31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Mina vänners läsvärda bloggar

Goa hälsningar från Dig

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards