Livets sinuskurva

Direktlänk till inlägg 30 juli 2019

Projekten som växer....

Av Helena - 30 juli 2019 20:18

I vår familj, ungefär när jag är iblandad, tenderar projekt att liksom växa, under tiden man håller på med dem, eller när man planerar dem. Det KAN ha varit så med resan från Treriksröset till Smygehuk... Utvecklingen var ungefär så här:


1) Jag vill göra något med början och slut, från en naturlig början till ett naturligt slut.

2) Göta Kanal känner jag till (har bott nära den i 25 år), så varför inte åka den från öst till väst, eller tvärtom?

3) Booooring, jag går ju utmed den ibland flera gånger i veckan...

4) Det där med från Smygehuk till Treriksröset vore något. Men jag är otränad, så det är för långt.

5) Man hinner ju träna om man startar där nere där det är platt...

6) Ingen vill ju ta emot en när man kommer i mål i Treriksröset, så vi vänder på det. Om man heter Sydvart så...

7) Lagom pensionärstripp när man har all tid i världen.

8) Daniel Roxvret gjorde det under sensommaren 2018. (Jag skyller allt på honom.)

9) Men jag har inte tid, ska ju jobba på läger i juli.

10) Lägret inställt.

11) Mannen erbjuder sig att köra med, med sin mc. Jag VÄGRAR sova  tält!

12) Ska köpa pappas husbil, så det funkar med service, etc.

13) Pappa ska plötsligt inte sälja.... :-(

14) Pappa tycker att vi kan LÅNA husbilen och ställer samtidigt upp som husvakt.


Mannen då....? Jo, det har varit en långsam process och han har varit ganska medgörlig... Han är fantastiskt snäll, men jag har samtidigt sett det som lite pay back time, då han har veckopendlat och bott borta i ca 7 år, när allt har hänt med huset: Vattenläcka, hantverkare, fix och trix. Han såg det absolut inte som "ett straff" eller "ställa upp" utan det här har vi gjort och upplevt tillsammans. Vårt projekt, även om jag har varit frontfiguren, men det har speglat våra personligheter ganska väl.


   Man kan inte annat än älska den mannen!


Som idag, när det regnade på förmiddagen och jag påbörjade dagens städprojekt med att rensa skogarderoben. Fylde en kasse med skor och kom på att jag behövde fler smala hylor, bara för skor. Gick ut i vårt (ganska röriga) garage, hittade tre hyllor som behövde kapas, men fick också syn på gipsskivorna... De som ännu inte hade monterats efter vattenläckan för ÅTTA år sedan. Idag skulle det göras. Nu är det gjort, samtidigt som fyra säckar skräp är fyllda och släpkärran väntar på att gå en sväng till tippen vilken dag som helst. 


Ungefär så kan det gå till när jag går igång på ett litet projekt... Om någon undrar.


Dagens tredje projekt var att göra äppelkompott på alla nedtrillade Transparent Blanche. Gottgott! Sedan blev det ost från Norins Ost. Jag gick in för att köpa mager prästost... Så kan det gå! Haha!


   


Och om någon undrar, så har det plingat senaste dygnet. Jag blir jätteglad för ALLA donationer, men det känns extra gött när någon swishar en andra gång, för att man vil se målet, 50 000:-. TACK till alla, och här är senaste dygnets:


Evelyn Dickner                          50:-

Linnea Åberg                           200:-

Bodil Berglund                         100:-


Dagens indroppande donationer, 350:- ger en totalsumma av 45 302:-. Nu är det bara målrakan på insamlingen kvar!!!!


(Swishen är fortfarande öppen: 0709 500146. Mitt namn står som mottagare, Helena Sydvart, men projekten det går till kan du läsa om, om du scrollar ner.)


#helenacyklar     #mittlivsresa      #sydvart


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 3 oktober 2019 21:14


  Idag kom ett tackbrev med posten, och inte vilket tackbrev som helst, utan ett kvitto på att era pengar kommit fram. Snart skickas pengarna in från föredragskvällen. En skön känsla att veta att de härpengarna kommer göra skillnad.   TACK än ...

Av Helena - 30 september 2019 19:42


Hej!   Long time no blogging. Jag har inte varit lat, bara haft fullt upp med mitt liv, jobb och annat som bara finns här. Det var kanonkul att hålla föredrag och INGEN somnade!     Jag har fått förfrågningar från ett par ställen till och om ...

Av Helena - 15 september 2019 21:45


Nu är det äntligen dags!   På torsdag ska jag hålla föredrag i Härnakyrkan i Ljungsbro. Det vore jättekul att få se många som har följt mig på resan under den kvällen. Det blir lite mackfika efter föredraget, så vi hinner snacka lite.   Ni är...

Av Helena - 5 augusti 2019 13:42


Dagens rubrik är ett skönt citat från en mycket bra sång.   Under cykelturen och efteråt så har jag många gånger undrat vilka alla ni är som jag inte känner, men som tycker att det är bra projekt att sponsra. Alla vänner och bekanta har jag likso...

Av Helena - 3 augusti 2019 11:06

Nu är det TREDJE gången den här sommaren som jag har glädjetårar: Vi har nått målet!!!   Alla mina härliga vänner, släktingar, bekanta, bloggläsare, facebookgrupp-vänner, viktväktarvänner, artikelläsarvänner, kollegors svärmödrar och alla runtom ...

Presentation

Livet innehåller både med- och motgång. Och alla andra vanliga dagar däremellan. Efter ett par år utan inlägg kommer jag nu skriva om mitt livs resa. Häng med!

Insamling

 

Nu är insamlingen uppe i 50 290 kr.  Målet nått!!

 

2019-08-03 12.00.

 

   

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20
21
22 23
24
25 26
27
28
29 30
31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Mina vänners läsvärda bloggar

Goa hälsningar från Dig

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards