Livets sinuskurva

Alla inlägg den 5 augusti 2019

Av Helena - 5 augusti 2019 13:42

Dagens rubrik är ett skönt citat från en mycket bra sång.


Under cykelturen och efteråt så har jag många gånger undrat vilka alla ni är som jag inte känner, men som tycker att det är bra projekt att sponsra. Alla vänner och bekanta har jag liksom ett hum om, men just DU, som har ett namn som jag inte känner igen, vem är DU? Du gör mig nyfiken!


Idag har jag skickat alla era donerade pengar till de tre projekten och de fördelades enligt följande:


Thailand: Ge barn rätt till skolgång                           16 786:-

Thailand: Förskola på minoritetsspråk                       17 102:-

Paraguay: Fattiga får möjlighet till högre utbildning    17 102:-


Det är er givmildhet och era varma hjärtan som har gjort det möjligt. Jag skulle vilja bjuda er alla på glassfest för att tacka för allt stöd under vår resa.

 

Om ni skulle vilja höra mer om projekten, så kommer Maria Finnevidsson till Härnakyrkan i Ljungsbro någon gång i höst (jag tror i oktober) för att berätta om sitt arbete med barns rättigheter i Asien. Det är hon som har koll på de två projekten i Thailand och jag hoppas att vi får en extra glimt från arbetet där.


Men här kommer de senaste donationerna till projekten:


Gun-Mari Lingman                       200:-

Gunilla Engström                         100:-

Karin Oskarsson                          200:-

Maria Sandebo                            150:-

Ninni Ljungdahl                             50:-


Totalsumma                            50 990:-      FEMTIOTUSENNIOHUNDRANITTIO KRONOR!!!!    *sviiiim*


Och skulle det komma in mer nu, så kommer pengarna förmedlas direkt till ovannämnda projekt!


Nu går jag och äter glass!

Presentation

Livet innehåller både med- och motgång. Och alla andra vanliga dagar däremellan. Efter ett par år utan inlägg kommer jag nu skriva om mitt livs resa. Häng med!

Insamling

 

Nu är insamlingen uppe i 50 290 kr.  Målet nått!!

 

2019-08-03 12.00.

 

   

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Mina vänners läsvärda bloggar

Goa hälsningar från Dig

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards