Livets sinuskurva

Alla inlägg under februari 2013

Av Helena - 4 februari 2013 17:54

Det finns ett företag som jag megagillar. De har underbara kläder, roliga pins och häftiga inredningsgrejer. Ja, skärbrädor går som inredningsgrejer när de är så här snygga:

 

(Bilden från deras blogg.) 

 

 

Jag har en precis sådan, som jag har köpt därifrån.

 

Här är en länk om du vill kolla fler häftiga/snygga/coola/roliga saker:

 

Flatebö.se


Har hört att de ska ha rea snart!

 

  

 

 

.

Av Helena - 3 februari 2013 21:44

Jag har virkat lite till idag. Fredagens ruta repades upp igår, för den blev för sladdrig, så bytte jag virknål och minskade antalet luftmaskor mellan stolpgrupperna. Nu blev den bättre, om än inte helt bra. Men jag har lärt mig att slutresultatet ser man inte förrän man har spänt upp arbetet. En fikastund på eftermiddagen gav lite mer tid att virka.

 

Imorgon ska jag försöka ta en bild i dagsljus, så kan ni få se. Nu ska jag ta med den trötta kroppen och umgås lite med spikmattan och kudden.

 

Ha en fin arbetsvecka!

Av Helena - 2 februari 2013 17:57

Det är inte så överdådigt, men idag har jag städat i ena bokhyllan där jag har haft två oprydliga högar med skolpapper och räkningar. Nu är nästan alla skolpapper insorterade i pärmar och det är då man inser hur mycket litteratur man har plöjt igenom och hur mycket man har skrivit också. X antal tentor och ännu fler essäer. Jag hittade en massa utdrag ur litteratur från första terminen av "Svenska som andraspråk" och den litteraturen ska jag nu analysera i min C-uppsats. Rätt skönt att veta var den är. 

 

Pappren till årets kurs hade jag ingen pärm till, så jag får leta i katakomberna. Och lite mer litteratur kommer jag behöva, så jag har reserverat ett tiotal böcker på universitetsbiblioteket. Det får bli översiktsläsning nästa helg för att kolla vad jag ska behålla.

 

Men nu ska jag bara softa, repa upp min virkning och börja om... Något ska man ju roa sig med!

 

Och så lite fruktstund:

 

Av Helena - 2 februari 2013 08:14

En av mina favoritaffärer öppnar igen i Ljungsbro.

 

Öppet 10 - 15.

 

Kolla länken.

 

 

 

 

December månads fynd!

 


Av Helena - 1 februari 2013 22:12

Jag har massor av drömmar. En massa saker jag vill göra i framtiden, platser jag vill besöka och människor jag vill träffa. Och så en massa banala drömmar om skidåkning, handarbete o.s.v

 

I ett par års tid har jag drömt om att virka en monsterruta. Det är en mormorsruta som aldrig slutar, utan blir en stor filt. Och så har jag gått och funderat på färger... Blått och vitt är mina favoriter, men det passar inte här. I måndags på stickcaféet köpte jag de tre sista nystanen av ett flamfärgat garn. Det löste en hel del av mina funderingar. Ikväll har jag börjat på rutan och det blir häftigare än jag hade kunnat tänka mig.

 

En liten början, bara:

 

 

Den är redan nu större än en normal mormorsruta.

Sedan återstår väl cirka 80 varv, eller nåt...

 

  

 

Det här får bli min jobb- & uppsatsventil!

Presentation

Livet innehåller både med- och motgång. Och alla andra vanliga dagar däremellan. Efter ett par år utan inlägg kommer jag nu skriva om mitt livs resa. Häng med!

Insamling

 

Nu är insamlingen uppe i 50 290 kr.  Målet nått!!

 

2019-08-03 12.00.

 

   

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Mina vänners läsvärda bloggar

Goa hälsningar från Dig

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards