Livets sinuskurva

Alla inlägg under februari 2013

Av Helena - 28 februari 2013 20:16

Det finns en hel del som är trevligt. Att få överraska någon på födelsedagen t.ex Förberedelserna startade redan igår, med lite städning och pyntning av arbetsrummet. Under frukosten lyckades jag måla naglarna i riktig partyfärg medan jag åt cheddarost. Doftblandningen är inte att leka med!

 

 


Finaste franska halsbandet åkte på också!

 

Sedan var det samling, med glitterpåbjudan, bubbel och tilltugg. Riktigt mysigt med mingel strax före åtta:

 

Bild: Bästa jobbet! Eller vad säger du, Monica Hildebrand? ;-)

 

De elever som råkade titta in var djuuupt imponerade!

 

Sedan blev det en sväng in till stan för att hämta upp en pastagryta som jag fyndat genom Bloppis på Facebook. Betalade 1/3 av nypriset för en oanvänd gryta. Som om inte det vore nog... Sonen åkte med hem från stan och vi fick lite mamma-son-tid i bilen, med lite djupare tankar. Skönt!

 

 

(Fantastisk fotograf, va?)  

 

Och DÅ kom jag på att Stadsmissionen i Ljungsbro har nya öppettider, så jag svängde förbi och hämtade upp tre äggkoppar som jag ställde undan i lördags, samt en coolsöt kaffekopp, som jag ska ha som ljushållare.

 

 

Det är ju nästan så man inte kan tro att jag shoppade loss på Hjärta till Hjärta i tisdags,

eller hur?  

 

  

 

.

 

 

Av Helena - 26 februari 2013 21:06

Jag tycker det är njutbart med vackra handarbetade saker. Inte allt, för det finns hemskslöjd, men det finns mycket som man skulle vilja göra själv, men inte har tid för. Stickade tröjor är inte min grej! Därför passade vi på när vi var i Tallinn. Jag fick en tröja och sonen en. Några par vantar inhandlades och ett par sockor till en kompis. Så idag har jag gått omkring och känt mig vacker i min fina marin/jeansblå kofta:

 

   

 




Sonens var lite grövre garn i och riktigt stor och gosig.

 

   

 

Kompisens sockor var vackra som smycken!

 

 

 

Nu behöver jag inte sticka på länge!

Av Helena - 24 februari 2013 13:37

Idag kunde jag bara inte sitta inne. Gick ut för att köpa maskindiskmedel och valde affären lite längre bort. 3.7 km blev det och när jag kom hem badade trädgården i solsken. Tog en runda och fotade lite, sedan gick jag in och beordrade upptining av något att grilla. Fixade lilla grillen, som trillar ihop vilken dag som helst, och lyckades få fart på elden, med MYCKET tändvätska. Nu är isterbanden i magen och jag har fått kaffe också. Väntar på fikagäster lite senare och ska hinna piffa håret innan dess.

 

Ikväll måste det bli lite studier. Lovet är slut!

 

 

Ska lägga upp lite bilder också... hoppas hinna det idag.

Av Helena - 23 februari 2013 22:09

En bra födelsedag, måste jag säga!

Frukostbuffé med tre trevliga killar.

Lagom lugn dag hemma.

Caesarsallad med goda vänner, så vi slapp kolla Melodifestivalen.

Fina presenter.

Och en skön avslutning på ett välbehövligt lov.

Imorgon ska jag vila lite extra.

Åldern tar ju ut sin rätt...

Av Helena - 21 februari 2013 10:06

Idag drar vi på kryssning till Tallinn!

Buffé, shopping och turistande.

Det kan bli njutbart,

och inte särskilt dyrt, eftersom jag vann resan.

Ses framåt lördag!

 

Av Helena - 20 februari 2013 18:33

Sonen tog ansvar för dagens bakning. Mitt mål var ju att frysen skulle vara fylld med hembakt, när vi börjar igen efter lovet. Tror att det är dags att känna sig nöjd efter dagens insats:

 



Imorgon kan jag tyvärr inte låna ut honom, för då åker han med mig och maken till Tallinn. Döttrarna har valt att inte åka med, så de missar lite kul. Sonen får därför ta med sin "låtsaskusin", som är lika gammal. Tror det blir njutbart för oss alla!

 

Och om de har "ryskt bröd" som jag köpte en gång i Leningrad, ska jag köpa hem en hel kasse! Annars ska jag bara passapå att äta buffé, sjunga karaoke (eller kanske inte) och shoppa i taxfree. Har kollat katalogen redan... Tur man har födelsedagspengar!

Av Helena - 20 februari 2013 08:40

Det är som om kroppen gör en omstart varje gång man har lov. Det tar ett par dagar att komma in i viloläge. Och i mitt fall är viloläge sällan soffläge, utan att göra sånt som har blivit liggande och nu behöver jobbas undan, utan tider att passa. Nu känns det att jag har ett skönt tempo i kroppen och idag har jag en promenad- & fikaträff med en kompis. En bonuskompis som jag har fått genom barnen: En dagis- & fotbollsmamma.

 

Sedan ska dagen också innehålla lite studier, matlagning, städning och packning. Jag tror att sonen vill baka lite, så då kan han göra det medan jag pluggar. Och så ska jag hinna med att andas, lugnt och försiktigt...

 

Av Helena - 19 februari 2013 19:57

Jag har gått och bävat lite för dagens uppdrag: Att bogsera bilen några kilometer till en verkstad. Det hade jag inte behövt göra. Bussresan dit gick bra, promenaden gick bra... Och bilen startade! Min kompis M, med bästa Volvon, hade lovat att bogsera, men vi chansade på att bilen skulle klara en bit av vägen... Efter ca 2/3 lade den av. Då bogserade hon resten. FY vad läbbigt att ligga 3 meter bakom en annan bil! Vi fixade det hela vägen till verkstaden och blev trevlig bemötta där. De lovade att ta hand om min lilla pärla! Märkesverkstad och allt; vad man kostar på sig!

 

Sedan blev det snabbshopping på Ica Maxi och finaste Fikadejten på stan! Så mysigt med lite tjej/tant-snack på lovet!

 

Och så fick jag med tjejerna/tanterna till min favvoaffär Joy. Den inne i stan jag så sällan besöker, eftersom jag hellre åker till det groteska Ikanohuset. Så nu har M en fiiiiiin-blus, så hon kan gå på fest!

 

  

 

Och jag shoppade loss i billighetshörnan!         

 

 

Men det bästa var att få komma hem, till den ensamma sonen och se att han hade gjort en mexiko-inspirerad kycklingpaj. Den var på väg in i ugnen precis.

 

 

 

Jag LOVAR att det är hög raggningsfaktor på den.

 

Han är 15. Basånivet! Och jag kan förmedla kontakter.....     

Presentation

Livet innehåller både med- och motgång. Och alla andra vanliga dagar däremellan. Efter ett par år utan inlägg kommer jag nu skriva om mitt livs resa. Häng med!

Insamling

 

Nu är insamlingen uppe i 50 290 kr.  Målet nått!!

 

2019-08-03 12.00.

 

   

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Mina vänners läsvärda bloggar

Goa hälsningar från Dig

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards