Livets sinuskurva

Alla inlägg under december 2012

Av Helena - 19 december 2012 07:24

Sista riktiga jobbdagen före jul.

Imorgon blir det frukost med klassen och Julshow.

Jag överlever.

Av Helena - 18 december 2012 20:07

På jobbet är inte så mycket julkänsla, för lektionerna kör vi på som vanligt. Sista provet imorgon, sedan innebandymatch elever mot lärare. Jag ska INTE vara med. Jag ska ha en alternativ aktivitet: Julpyssel!

 

Funderar på en alternativ julgran i år...

 

Photo: Creative!

 

Vad tycks?

 

På bästa konferenstid drog vårt arbetslag till IKEA och åt julbord.

Värt varenda krona, tycker jag.

 

Och så blev det lite fynd från niokronorshyllan:

 

 

 

Blandade saker som jag behöver.

Blockljusen är lila IRL.


På hemvägen lyste lampan ännu stadigare än på vägen till jobbet:

 

 

 


Tycker det ska vara lite sport att ta sig till jobbet.

Men det tycket tydligen inte damen framför mig i morse,

när hon var på väg in i rondellen, bromsade och BACKADE

för att hon trodde att hon inte skulle hinna...

 

*suck*

 

Nu är i alla fall alla nödvändiga flaskor hittade innan resan.

 

 

 


Ska packa tandborsten också.

 

Två jobbdagar kvar...

 


Av Helena - 17 december 2012 18:54

Imorgon fyller hon 17, vårt yrväder. Helt otroligt! Det känns som om det var igår som hon vägrade ha t-shirt, för att ärmarna var för korta, eller som hon stoppade tuggummi i naveln, för att hon skämdes för hålet...

 

I torsdags var hon (och storasyster) med i Kulturskolans Luciakonsert, med Linköpings Lucia. De andra åren har jag suttit så långt ifrån att jag inte har kunnat fota, men i år stod hon i ledet allra närmast... Inte världens bästa bild, men jag hade bra utsikt under konserten!

 

 

 

Det är hon som bär andra ljuset från vänster.

 

   

 

Och så här ser hon ut när lampan är tänd.

 

  


Av Helena - 17 december 2012 18:47

Jag tycker det är lite tråkigt att handla kläder och skor, för det tar sådan tiiiiid. Men i lördags efter innebandykiosken, hann jag med en snabbvisit på vår nya Stadsmissionen-butik. Jag köpte en pytteliten julgransfot, som jag vill ha en liten en i nästa år, och så köpte jag Selma Lagerlöfs "Jerusalem" och ett par kängor. Kängorna var i princip som nya och passade perfekt. Idag har jag haft dem på mig hela dagen på jobbet och de är skööööna.

 

 

På bilden syns lite slaskmärken, men annars är de jättefina.

50:- tycker jag att de är värda! 

Av Helena - 16 december 2012 20:58

Idag har vi inte gjort många knop. Men kvällens julsångsgudstjänst var en riktig höjdare. Mina favoriter var med: "Lyss till änglasångens ord", samt "Dagen är kommen". Några fler favoriter har jag, men jag är ganska sångmätt nu. Insåg att ibland måste man härda ut och även sjunga i de man inte tycker om alls, så får man glömma dem sedan.

 

Lyssna gärna på Take 6 och Jill Johnson. Jag älskar låtarna på engelska, men de svenska är kanonfina också, hittade bara inga bra inspelningar.

 

 

Av Helena - 15 december 2012 09:21

Det är skönt att vi har bestämt oss för en alternativ jul. I år behöver jag inte köpa några julklappar eller fixa någon julmat. Det är hur skönt som helst. Alla måsten inför vår resa är fixade, utom packningen. Så nu i helgen är det sångövning, innebandykiosk, middag med svärföräldrarna och julkonsert som står på schemat. Och så ska vi tvätta, så det finns lite rena underkläder att packa ner. Tvättmaskinen sköter sig själv och fem personer kan hjälpas åt med resten.

 

Det låter väl rätt skönt?

 

Frukosten är klar och jag ska bara klä på mig... 

 

Livet är njutbart, även dagen efter en kanonkul personalfest!

 

Av Helena - 13 december 2012 22:45

Vem hinner blogga på luciadagen?

 

Jobb med konflikter, luciatåg och fika.

 

Egentid, med benvaxning och julfixade naglar.

 

Luciakonsert på Konsert & Kongress med Kulturskolan. Imorgon kommer kanske en bild, om det blev någon bra.

 

Nu ska jag sova, för imorgon blir det personalfest efter jobbet.

 

God natt!

Av Helena - 12 december 2012 19:58

Bara drömmer om lite utsikt bortanför snödrivorna.

 

Presentation

Livet innehåller både med- och motgång. Och alla andra vanliga dagar däremellan. Efter ett par år utan inlägg kommer jag nu skriva om mitt livs resa. Häng med!

Insamling

 

Nu är insamlingen uppe i 50 290 kr.  Målet nått!!

 

2019-08-03 12.00.

 

   

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Mina vänners läsvärda bloggar

Goa hälsningar från Dig

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards