Livets sinuskurva

Alla inlägg den 28 juni 2019

Av Helena - 28 juni 2019 14:56

Helt otroligt vad lång tid det kan ta och packa en husbil! Den är bra och fin, men har ju varit pappas skötebarn under ganska många år nu, så först fick vi rensa ur alla bra-att-ha-saker. Det var många! Sedan skulle våra grejer in för en resa på nästan 3 veckor, där både bröllop, turistande och cyklande ska finnas utrustning och kläder för. En tant jag känner hade tänkt lite för optimistiskt vad gäller inpackning av cykel i sänglådan, med lucka utifrån. Cykeln var 20 cm för lång, även med framhjulet bortmonterat.  Så nu ligger den och myser i dubbelsängen där bak. 

 


Något viktigt jag har packat in, är ett par belöningar. Jag fick nämligen en fin avskedspresent från en elev, och paketet var så fint, så jag har inte öppnat det än. Nu står det inpackat; chokladpraliner och finkaffe med smak av Irish Cream. Det ska jag öppna när jag har cyklat 100 mil, och så ska jag tänka på min fina 9a som jag har släppt, och alldeles extra på Ph! 


 

Av Helena - 28 juni 2019 00:10

Idag har jag sysslat med allt och inget; Handlat till lördagens bröllop, hämtat mannens nyservade cykel och fått en "Lycka till-hälsning" av Janne & co på Jannes Cykel & Motor i Ljungsbro (www.jannescykel.se), gått igenom alla möjliga och omöjliga funktioner på en husbil, samt haft församlingsgrillkväll hemma i trädgården.


Sedan kom jag igång med packandet på riktigt, eftersom alla kläder är tvättade nu. Inte helt överraskande är högen med cykelkläder dubbelt så stor som den andra med "vanliga" semesterkläder. Men sedan är det det där med skor... Hur många behöver man egentligen? Eftersom jag inte cyklar med clips, vill jag kunna byta om, och ha skor som sitter bra, oavsett tid på dagen, eller tjocklek på strumpor. Och så några sköna att gå i och några att vara fin i. Jag tror att jag börjar närma mig maxtaket nu. Ska bara plocka fram ett par bröllopsskor också. 😋 



Sedan är det ju alla fantastiska människor som tror på att jag kommer klara det här. Det är en grandios peppning när man träffar kompisar som brukar cykla Vätternrundan och som säger "Det här fixar du!" Idag kom Mats över med en påse Gott och Blandat, The Biker Version. Lite godsaker att ta till när energin tryter. Nu känner jag att det närmar sig på riktigt! 



Men jag har en seriös fråga: Är Snickers bra somenergiboost när man behöver en kick?


Over and out, nu är det dags för skönhetssömn. Plenty.


#treriksröset  #smygehuk   #mittlivsresa  #sydvart

Presentation

Livet innehåller både med- och motgång. Och alla andra vanliga dagar däremellan. Efter ett par år utan inlägg kommer jag nu skriva om mitt livs resa. Häng med!

Insamling

 

Nu är insamlingen uppe i 50 290 kr.  Målet nått!!

 

2019-08-03 12.00.

 

   

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Mina vänners läsvärda bloggar

Goa hälsningar från Dig

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards