Livets sinuskurva

Alla inlägg den 28 april 2013

Av Helena - 28 april 2013 19:02

Jag gillar att gå på konserter. Olika konserter. Allra mest gillar jag de trallvänliga och de med bra texter och ett bra budskap. Minst gillar jag de smöriga onyanserade. Idag var det lite mellanting... Men jag hade vissa förhoppningar, när det stod saxofonsolo och trombonsolo. Jag visste helt allvarligt inte att saxofonsolon kunde vara så smetiga. Det blev en enda sörja mot symfoniorkestern. Solisten var säkert jätteduktig, men det försvann i det alldeles för onyanserade stycket. Det blev lite zzzzzz-varning där.


Trombonsolot däremot var riktigt bra, trots samma uppbackande symfoniorkester, till min förvåning! Mer sådant!


Och mindre symfoniorkestrar och mer brassorkestrar i mitt liv, tack.

Av Helena - 28 april 2013 09:27

Livet känns inte så överdrivet kul just nu, men det är ju bara en kort period som man sitter fast i uppsats-träsket. Jag skrev en del igår, men vet inte om det var av någon vidare kvalitet. Jag har en tanke och det är att skriva så mycket som möjligt, så min handledare kan stryka allt onödigt när vi träffas. Det är ju"lättare" att göra så, än att vara tvungen att åstadkomma ett tiotal sidor de sista dagarna innan den ska lämnas in.


Igår kom jag loss i analysskrivandet och jag ska fortsätta lite idag. Men idag blir det en välbehövlig paus med gudstjänst, middagsbesök och senare en konsert med äldsta dottern. Det kommer nog gå att skriva lite däremellan och framförallt ikväll.


Måndag & tisdag är fullbokade med förberedelser och firandet av Valborg, men sedan har jag ledigt fem dagar i rad! Det ska bli skönt att få sitta i ett sträck och bara fokusera på analyserandet och skrivandet. Och så har jag gjort något väldigt egoistiskt: Bokat in lite egentid på salong under torsdagen. Jag tar med mig böcker dit, för det kommer ta tid!


Men nu får det bli lite piffning och vårklänningen på.

Presentation

Livet innehåller både med- och motgång. Och alla andra vanliga dagar däremellan. Efter ett par år utan inlägg kommer jag nu skriva om mitt livs resa. Häng med!

Insamling

 

Nu är insamlingen uppe i 50 290 kr.  Målet nått!!

 

2019-08-03 12.00.

 

   

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Mina vänners läsvärda bloggar

Goa hälsningar från Dig

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards