Livets sinuskurva

Alla inlägg den 24 april 2013

Av Helena - 24 april 2013 20:42

Nej, jag skulle nog inte definiera kvällens känsla som "lycka", utan mer som "nöjd & lättad". Lättad över att kvällens rättning är avklarad och de flesta har gjort bättre än jag trodde. Nöjd över att jag tog tag i det på en gång, innan det blev en jättehög.


Och så är jag JÄTTENÖJD över att ha hittat en begagnad kursbok på nätet. En bok som hade jättelång kö på biblioteket (och jag är sååååå trött på att låna nerklottrade böcker). I förrgår hittade jag den och säljaren lade den på lådan på en gång när hon fått pengarna, så nu kan jag fördjupa mig litegrann innan läggdags:


Av Helena - 24 april 2013 08:09

Det blåste halv orkan igår. Jag hittade den tömda soptunnan liggande ute på trottoaren när jag kom hem. Idag fortsätter det att blåsa... Inte så trevligt, tycker en del, men jag tycker att en o-svampig gräsmatta är bättre än en svampig, så jag står ut med blåsten ett tag till.


Idag har jag ett beting: Rättningen av två delar av Nationella Provet ska bli klar. Det finns liksom inte tid sedan. Eller, det finns inte tid nu heller, men det måste göras. Så nu är det dags att dra till jobbet och fixa några telefonsamtal och en hel del planering, som inte blev klar igår.


...och se vad det blev för resultat av mitt mail igår!


  

Presentation

Livet innehåller både med- och motgång. Och alla andra vanliga dagar däremellan. Efter ett par år utan inlägg kommer jag nu skriva om mitt livs resa. Häng med!

Insamling

 

Nu är insamlingen uppe i 50 290 kr.  Målet nått!!

 

2019-08-03 12.00.

 

   

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Mina vänners läsvärda bloggar

Goa hälsningar från Dig

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards