Livets sinuskurva

Direktlänk till inlägg 17 mars 2014

Jobba ifatt

Av Helena - 17 mars 2014 06:42

Det känns som om man ligger konstant efter. Men igår beskars alla träden i trädgården. Hade inte lust att lägga ut 800:- på någon som vill ha betalt svart. Nu gick hela vinsten till mitt nöjeskonto! 

 

        

 

Och veckan som gick har jag också fixat med en del tråkiga, men viktiga papper; sökt jobb och sökt stipendium. Skickade iväg lite garn också till en kvinna som stickar till behövande i Syrien. Det hinner inte jag. Jag hann precis klart med projekt Hjärtefilten, som ska värma en bebis i Etiopien.

 

 

 

Så nu är en ny vecka och idag har jag bokat in en ego-eftermiddag med klippning, bl.a Och snön som kom inatt hoppas jag har försvunnit innan jag kommer hem i eftermiddag...

 
 
Ingen bild

Ingebjørg

17 mars 2014 12:17

Da fikk du dobbelt opp, både på nøyeskontoen og gleden ved hagearbeidet :)

Helena

17 mars 2014 16:41

Och träningsvärk i höger arm!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 3 oktober 2019 21:14


  Idag kom ett tackbrev med posten, och inte vilket tackbrev som helst, utan ett kvitto på att era pengar kommit fram. Snart skickas pengarna in från föredragskvällen. En skön känsla att veta att de härpengarna kommer göra skillnad.   TACK än ...

Av Helena - 30 september 2019 19:42


Hej!   Long time no blogging. Jag har inte varit lat, bara haft fullt upp med mitt liv, jobb och annat som bara finns här. Det var kanonkul att hålla föredrag och INGEN somnade!     Jag har fått förfrågningar från ett par ställen till och om ...

Av Helena - 15 september 2019 21:45


Nu är det äntligen dags!   På torsdag ska jag hålla föredrag i Härnakyrkan i Ljungsbro. Det vore jättekul att få se många som har följt mig på resan under den kvällen. Det blir lite mackfika efter föredraget, så vi hinner snacka lite.   Ni är...

Av Helena - 5 augusti 2019 13:42


Dagens rubrik är ett skönt citat från en mycket bra sång.   Under cykelturen och efteråt så har jag många gånger undrat vilka alla ni är som jag inte känner, men som tycker att det är bra projekt att sponsra. Alla vänner och bekanta har jag likso...

Av Helena - 3 augusti 2019 11:06

Nu är det TREDJE gången den här sommaren som jag har glädjetårar: Vi har nått målet!!!   Alla mina härliga vänner, släktingar, bekanta, bloggläsare, facebookgrupp-vänner, viktväktarvänner, artikelläsarvänner, kollegors svärmödrar och alla runtom ...

Presentation

Livet innehåller både med- och motgång. Och alla andra vanliga dagar däremellan. Efter ett par år utan inlägg kommer jag nu skriva om mitt livs resa. Häng med!

Insamling

 

Nu är insamlingen uppe i 50 290 kr.  Målet nått!!

 

2019-08-03 12.00.

 

   

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Mina vänners läsvärda bloggar

Goa hälsningar från Dig

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards