Livets sinuskurva

Alla inlägg den 29 januari 2013

Av Helena - 29 januari 2013 18:35

Det där med att få en klass att fungera är lite som att baka limpor: ibland funkar det, men ganska ofta inte. Jag håller på att jobba med en klass, som bara har så fel sammansättning som man kan tänka sig. Om jag inte hade haft mina supportande kollegor hade jag aldrig orkat, men nu satsar jag, för jag tror att det ger resultat. Mitt i allt detta, när man tycker att det är ett steg framåt och minst sju bakåt, så kommer en kollega med en klapp på ryggen, med uppmuntran. Sånt man behöver.

 

Och så behöver man andra ljusglimtar, som skidåkningen igår, t.ex för idag regnar det. Men lite andra ljusglimtar hägrar. Vad säger ni om detta:

 

- Raggmunk med fläsk i matsalen imorgon.

- En kollega som har lovat semlor på semmeldagen.

- Lärarstudent på intågande, som utmaning och inspiration.

- Snart ett sportlov... Då har vi bokat in en tallinnresa, som jag har vunnit!

 

Och så har jag en tanke: Jag har några lediga dagar i början på lovet, då jag hade tänkt att plugga. En laptop kan man ta med sig. Mannen jobbar i Falun, nära skidspåren och har plats på hotellrummet. Ser ni sambandet?

 

Ska bara kolla hur barnen vill ha det under lovet... Men jag är skidsugen!

Presentation

Livet innehåller både med- och motgång. Och alla andra vanliga dagar däremellan. Efter ett par år utan inlägg kommer jag nu skriva om mitt livs resa. Häng med!

Insamling

 

Nu är insamlingen uppe i 50 290 kr.  Målet nått!!

 

2019-08-03 12.00.

 

   

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Mina vänners läsvärda bloggar

Goa hälsningar från Dig

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards