Livets sinuskurva

Alla inlägg den 2 september 2012

Av Helena - 2 september 2012 21:44

Jag köpte ju en hel del växter på Skördefesten idag. Mannen var med och tyckte också... Jag hade redan funderat på en del växter och han tyckte det var bra val. Det är så fint med män som ler och håller med och sedan bär kassarna också!

 

  

 

Vi ställde av allt på altantrappan, för då kan man inte gå ut där, utan att reta sig på att de står kvar. De fyra backnejlikorna planterade jag nästan på en gång. De var nog jobbigast, för jag var tvungen att rensa landet också... Det var inte gjort sedan i våras.

 

Grönsakerna åkte in i kylskåpet och fyra cyklamen placerades på köksgolvet... så man snubblar över dem och inte missar dem. Men när jag kollade köksfönstret där de skulle stå, så tröttnade jag väldigt fort på vyn och fick värsta rycket. Inventerade krukbeståndet och plockade fram vad huset hade att bjuda på.

 

Så nu har jag gjort en liten förvandling från:

 

 

Till:

 

   

Tvättat fönstret har jag INTE gjort, men funderar seriöst på att hyra in någon bra RUT. Någon som har någon att rekommendera?

 

Men jag gissar att jag får betala räkningar själv i alla fall... *suck*    På't bara!

 

Av Helena - 2 september 2012 20:26

Fotbollsmatchen ikväll blev en förlust. Dottern gjorde enda målet för laget, men sedan höll de inte tätt bakåt, utan släppte in två mål... Det ena var rena oturen, tyvärr. Men tjejerna tar det som en lärdom, första året i en högre division och med en ny konstellation i laget, nu när de gått upp och blivit damlag.

 

Men fotbollsmatcher är inte bra för min hals...

 

Här är de sportiga snyggingarna:

 

Lagfoto mars 2012

Av Helena - 2 september 2012 13:51

Det var så trädgårdsmarknaden kallades. Det är så inspirerande att träffa en massa duktiga trädgårdsmänniskor och få köpa saker som man har drömt om. Dagens fynd blev fingerborgsblomma, riddarsporre (2 stycken), cerise höstflox, stäppsalvia, 3 sorters backnejlika...och så några fler som jag inte kommer ihåg namnet på. Två oranga rensningskrattor fick också följa med hem. Till köket köpte jag fyra cyklamen, ett kg tomater och en gurka.

 

 

 

Hemma dignade björnbärsbusken av bär, så mannen har plockat drygt en halvliter. Snart blir det paj!

Av Helena - 2 september 2012 09:44

Halsen känns som något som man inte vill inspektera på närmare håll. Dagens första kur är en stor mugg te. Jag letade febrilt i skåpen efter bästa förkylningsteet, Heta Stunder, men det var helt slut. Tog någon helt vanlig sort, i största muggen.

 

Vet vad jag måste skaffa hem nu...

 



Men först ska vi åka på trädgårdsdag i Gamla Linköping!

Presentation

Livet innehåller både med- och motgång. Och alla andra vanliga dagar däremellan. Efter ett par år utan inlägg kommer jag nu skriva om mitt livs resa. Häng med!

Insamling

 

Nu är insamlingen uppe i 50 290 kr.  Målet nått!!

 

2019-08-03 12.00.

 

   

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Mina vänners läsvärda bloggar

Goa hälsningar från Dig

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards