Livets sinuskurva

Alla inlägg den 16 september 2012

Av Helena - 16 september 2012 23:09

Bara så ni blir lite avis:

 

 

Av Helena - 16 september 2012 21:18

Jo, idag slog jag alla "borde göra" medvetslösa och lurade med mannen ut i skogen. Det blev ingen jätteskörd, men min kropp och själ är numera i mer harmoni än på länge. Jag funderar på om inte människan är skapt att gå i gummistövlar egentligen. 

 

Jag hittade en vacker svamp:

 

 

 Och så hittade vi tillräckligt mycket för att fylla stekpannan två gånger:

 

 

 

Sedan gjorde vi varma mackor med god ost!

 

Och då undrar du säkert vilka sorter vi hittade? Jo, gula kantareller, trattkantareller, taggsvamp, citrongul slemskivling, blodriskor, Karl Johansvamp. Det var väldigt torrt i skogen, men väldigt fuktigt i kaffetermosen!

 

   

Av Helena - 16 september 2012 20:51

Tupperware + Volvo =   


 

Av Helena - 16 september 2012 20:32

Alla superbloggare lägger ju upp dagens outfit, så om man ska komma någonvart här i världen, så måste man nog gå ut stort.

 

I svampskogen finns inga tonårsbarn som klagar över hur man ser ut, därför kan man gå i luvtröja, ärvd av sonens kompis, noppiga leggings och gummiboots. Håll tillgodo:

 

           

Av Helena - 16 september 2012 14:30

Äntligen hemma och nu har jag inget mer inbokat i helgen. Såg ett häftigt erbjudande om en konsert ikväll, men orkar verkligen inte. Två dagar ledigt framför och jag måste utnyttja tiden till studier. Jag har inte riktigt förstått vad jag ska åstadkomma, men måste nog plocka fram litteratur och läsa in mig på uppgifterna idag, så det blir två dagar effektivt skrivande. Två av dem ska nog kombineras, så den ena är en essä, med samma inriktning som den grammatiska presentationen jag ska göra. Visst låter det kul? Varför gör jag detta...?

 

Men jag tror att jag ska inventera björnbärsbusken och se om det går att åstadkomma en paj. Det hör ju liksom till på en söndag, tycker jag.

 

 

Hittade en frestande bild hos: http://spralligast.blogspot.se/

Av Helena - 16 september 2012 09:21

Jag är trött.

 

Veckans hektiska schema har tagit ut sin rätt, men ännu återstår ett par uppgifter, som jag inte kan välja bort. Igår kväll var vi bortbjudna på födelsedagskalas x 4 hos mannens brors familj. Trevligt, varmt och gemytligt. Och ingen stress med presenterna, för de var inköpta redan i veckan. God mat, gott fika och lite bebiskläm!

 

Efter jobbförmiddagen fick mina fötter lite frihetsbehov och jag vill verkligen inte stänga in mig i jeans och riktiga skor än! Leggings var gränsfall, men skönt att ha när vi åkte hem på kvällen.

 

 

Jag hoppas på lite utetid idag också.

 

Ha en skön söndag!


Presentation

Livet innehåller både med- och motgång. Och alla andra vanliga dagar däremellan. Efter ett par år utan inlägg kommer jag nu skriva om mitt livs resa. Häng med!

Insamling

 

Nu är insamlingen uppe i 50 290 kr.  Målet nått!!

 

2019-08-03 12.00.

 

   

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Mina vänners läsvärda bloggar

Goa hälsningar från Dig

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards