Livets sinuskurva

Alla inlägg den 7 september 2012

Av Helena - 7 september 2012 20:11

Fodralen var ju färdigsydda, men jag behövde istoppskuddar i rätt storlek. Snabbvisiten på IKEA ikväll löste det. Så, nu har jag piffat retrohörnan i vardagsrummet!


Lampan gjorde jag i höstas av ett loppisfynd. Ställningen och skärmen fyndade jag för 100:- på en loppis i Klockrike, sedan lindade jag stommen med en massa fådda spetsar som jag hade i en låda. Ljuset är jättebehagligt och jag är ganska nöjd med alltihopa.

 

 

Av Helena - 7 september 2012 19:36

Vem ORKAR göra riktig mat en fredagkväll? Vi har ett rejs som inte är av denna världen på fredagar, så man vill ha något snabbt. Mannen jobbar ett par kvarter från ett sushiställe, så han fick ett uppdrag idag. Frågan kom då, om hur många som skulle vara hemma under kvällen. Alla, men vid olika tidpunkter, visade det sig. Så vi var tre stycken som åkte hem och åt kvart över fyra (en hade inte ätit lunch och de andra två hade ätit skollunch, d.v.s runt halv tolv). Portionerna var lite transportskadade, men VÄLDIGT goda!

 

 

Sedan blev det skjuts in till innebandyträningen, en tur till Ikanohuset + IKEA och en snabbvisit på Netto. Det som är spännande med de här "budgetaffärerna" är att man kan hitta saker där, som man bara hittar utomlands annars. Lite fjäskande för dottern, som bott i Frankrike, blev det också.

 

   

Och nu ska vi bara vara hemma och ta det lugnt, medan vi väntar på att äldsta ska droppa in, mellan ska iväg en sväng till stan och sonen hänger på Fredagsmys i kyrkan.. eller vid beachvolleybollplanen mitt i byn.

 

Fötterna är skönt upplagda på en stol framför mig...

Av Helena - 7 september 2012 06:28

Nu är det höstfärgernas intåg i naturen. Hitintills är det mest gult här, men snart ser man en kavalkad av roströda lönnar. Då är det fotodags längs kanalen.


Idag är det lugna lunken på jobbet, för att orka med och sedan får det bli lite kurering... Halsen är INTE bra och bihålorna börjar dunka mer. Tänker inte bli sängliggande i helgen! Helgens utflykt verkar knappast genomförbar, för jag har INTE lust att vara social i mitt snoriga tillstånd.

 

Men idag får det nog bli en tur till te-affären, för nu är det akut! Koordinerar det med skjutsning till innebandyn.

 

Önskar er en skön, snorfri fredag!

Presentation

Livet innehåller både med- och motgång. Och alla andra vanliga dagar däremellan. Efter ett par år utan inlägg kommer jag nu skriva om mitt livs resa. Häng med!

Insamling

 

Nu är insamlingen uppe i 50 290 kr.  Målet nått!!

 

2019-08-03 12.00.

 

   

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Mina vänners läsvärda bloggar

Goa hälsningar från Dig

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards