Livets sinuskurva

Alla inlägg den 8 oktober 2013

Av Helena - 8 oktober 2013 20:06

Jag har två kalendrar, en privat och en för jobbet. Det är för att jag ska kunna ha med mig jobbkalendern överallt in i klassrum och inte riskera att eleverna läser om mitt privatliv. Nackdelen är att jag glömmer att läsa i privatkalendern...


Jag hade glömt att skriva in ett möte med schefen som skulle vara idag, men hon påminde mig när vi möttes i korridore. *phuuu* Sedan trodde jag att kvällen skulle bli jättelugn, med stickning i soffan, men plötsligt så dök en föreläsning upp på schemat. Men då är det kanon att ha webb-föreläsning, så man kan sticka samtidigt!


Nu är jag mer än trött och funderar på tidig läggning, så jag orkar åka tidigt till jobbet imorgon och beundra lönnen vid skolans parkering.


  




Ska bara sticka ett par varv till!



Av Helena - 8 oktober 2013 07:00

Ja, inte på jobbet då, för idag är längsta dagen med knappt någon egentid eller tid för planering. Men ikväll när jag kommer hem, ska jag sitta i soffan. Då ska jag bestämma mig för om jag ska repa upp det jag har stickat på min tunika, för den verkar bli alldeles för vid... Jag har stickat slut på två nystan, så det är lite surt att börja om från början.


Men nu gäller det bara att packa ihop allt som ska med till jobbet och se till att både hjärnan och kroppen följer med. Igår var den ena annorstädes.


Ha en fin tisdag!


  

Presentation

Livet innehåller både med- och motgång. Och alla andra vanliga dagar däremellan. Efter ett par år utan inlägg kommer jag nu skriva om mitt livs resa. Häng med!

Insamling

 

Nu är insamlingen uppe i 50 290 kr.  Målet nått!!

 

2019-08-03 12.00.

 

   

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Mina vänners läsvärda bloggar

Goa hälsningar från Dig

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards