Livets sinuskurva

Alla inlägg den 13 mars 2013

Av Helena - 13 mars 2013 20:40

Jag ska hämta vid stationen natt.

Jag har en oskottad garageinfart.

Ser ni sambandet?


Gissa om någon ska få betala in natura!



  




.

Av Helena - 13 mars 2013 19:34

Allt man gör har ett pris.


I morse gick jag in till mellandottern och sa: "Nu kommer du bli arg, men du får inte åka till Stockholm ikväll." Jag hade rätt, hon blev arg.


Hon och en killkompis, med ett tio dagar gammalt körkort, hade köpt biljetter till hockey, Djurgården mot vad vet jag. De skulle köra upp direkt efter skolan och sedan köra hem sent ikväll. Och i morse var det värsta snöovädret, med massor av olyckor på vägarna.


Jag tror hon fattade ändå, för mitt under mitt lönesamtal skickade hon sms. Två stycken, som jag upptäckte när jag var klar. "Om åker tåg då?" Vad skulle jag säga då?


"Har ni bokat?" "Vilken tid?" "Okej då, men akta er för Stockholmarna!"


När jag var på väg hem från jobbet kom ett till: "Kan du hämta mig i stan vid tolv?" "Ja. Kommer i pyjamas."


Det är smällar man får ta, för att man sätter gränser!

Av Helena - 13 mars 2013 08:11

Jag köpte en röd duffel på KappAhls barnavdelning för ca 15 år sedan. REA, 125:-.


Den har varit en riktig trotjänare och är perfekt när man sätter sig i en kall bil. Men nu börjar den bli så sliten vid ärmkanterna och fickorna, så jag sa till den i december, att det här är sista vintern, sedan åker den iväg.

Den envisas att stanna kvar.

Det är nog den som har beställt vädret!

Presentation

Livet innehåller både med- och motgång. Och alla andra vanliga dagar däremellan. Efter ett par år utan inlägg kommer jag nu skriva om mitt livs resa. Häng med!

Insamling

 

Nu är insamlingen uppe i 50 290 kr.  Målet nått!!

 

2019-08-03 12.00.

 

   

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Mina vänners läsvärda bloggar

Goa hälsningar från Dig

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards