Livets sinuskurva

Alla inlägg den 21 mars 2013

Av Helena - 21 mars 2013 21:15

Bild: Torsdagsnjutning.


Imorgon finns inga tulpaner kvar,

men IDAG är de njutbara!

Av Helena - 21 mars 2013 20:56

Basånivet.

Det är värt att vara vaken för!

Av Helena - 21 mars 2013 18:47

Jag hade ett beting att göra idag på jobbet. Jag hann faktiskt klart det och fixade en tråkig blankettifyllning också. Kopierade en massa innan jag gick hem, så det är färdigt innan vi börjar klassens dag imorgon. Det ska bli riktigt kul!


Schemat ser ut ungefär så här:


Frukost på skolan halv nio. (Superlyxigt att få jobba där!)

Gemensam uteaktivitet.

Samling efter det.

Gemensam inneaktivitet.

Lunch.

Brandutbildning med brandkåren.

Enkätifyllnad inför utvecklingssamtalen.


Och mer detaljerat kan jag inte avslöja att det blir, eftersom några elever läser min blogg.


  


Sedan måste jag iväg på min dotters utvecklingssamtal, innan jag tar helg.


Och ikväll njuter jag bara av att inte ha någon rättning med mig hem... och att maten snart är klar!

Av Helena - 21 mars 2013 06:26

Ibland måste man ha strategier för att övrleva. Eller leva överhuvudtaget. Jag skrev om att jobbet har hopat sig senaste veckan. Och det brukar betyda att man kör fullt race fram till lovet och sedan blir man som en uppspolad manet första dagarna av ledigheten. Det är inte så det är tänkt...


Så den här veckan har jag lyckats med att gå och lägga mig tidigt (halv nio - nio) tre kvällar. Det blir bara att åka hem från jobbet, äta, kolla läget med barnen och sedan gå och lägga sig. Inte särskilt roligt, men bättre än ett migränanfall till helgen.


Ikväll kanske det blir lite senare, men jag tänker inte pressa mig.


(Igår kväll gick jag och lade mig med ett begynnande anfall, då illamåendet hade hållt i sig hela dagen. Medicin + sömn gav resultat!)


Ha en fin torsdag. Jag siktar i alla fall på en bra torsdag med ett givande föräldra-elev-rektorssamtal.


  

Presentation

Livet innehåller både med- och motgång. Och alla andra vanliga dagar däremellan. Efter ett par år utan inlägg kommer jag nu skriva om mitt livs resa. Häng med!

Insamling

 

Nu är insamlingen uppe i 50 290 kr.  Målet nått!!

 

2019-08-03 12.00.

 

   

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Mina vänners läsvärda bloggar

Goa hälsningar från Dig

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards