Livets sinuskurva

Alla inlägg den 15 mars 2013

Av Helena - 15 mars 2013 20:34

Om jag inte bestämmer mig för vilken mat jag ska laga innan jag åker från jobbet, så blir det tomrum i skallen när jag kliver in genom dörren. Jag hade tänkt handla i stora affären vd jobbet innan jag åkte hem, men tanken på att träffa på elever blev bara för mycket. Stannade vid lilla Ica som ligger utmed vägen, istället.


Det blev lite pajbuffé av veckans "rester". Det är ju inte rester i ordets rätta bemärkelse, eftersom vi har lagt undan lax, etc, för att ha till paj idag. Men tre pajer blev det:



En med broccoli, ostkräm, riven ost och äggstanning.

En med färsk spenat, lax, riven ost, parmesan och äggstanning.

En med grillad kyckling, tomater, ostkräm, riven ost, äggstanning och örtkrydda.

(Ostkrämen är gjort av gräddädelost, kvarg och turkisk yoghurt: Supetgott, tycker jag.)


God sallad till:



Och hungriga var vi!


 


Nu har vi lite matlådor till kommande dagar

och kanske någon lunch i helgen.


Och så hade vi lite extra mys på bordet.


 


Den här koppen har jag beställt stora teljus till.

Blå, som matchar koppen!





Presentation

Livet innehåller både med- och motgång. Och alla andra vanliga dagar däremellan. Efter ett par år utan inlägg kommer jag nu skriva om mitt livs resa. Häng med!

Insamling

 

Nu är insamlingen uppe i 50 290 kr.  Målet nått!!

 

2019-08-03 12.00.

 

   

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Mina vänners läsvärda bloggar

Goa hälsningar från Dig

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards